شناسهٔ خبر: 68704966 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

وعده جذب سرمایه‌گذار با اینترنت بدون فیلتر در کیش

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از پیگیری ارائه اینترنت پرسرعت بدون فیلتر برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه فناوری اطلاعات به این جزیره خبر داد.

صاحب‌خبر -
آی‌تی‌من- رحیم سرهنگی با بیان  این‌که با توجه به ویژگی‌های اقلیمی‌و ایجاد شده در جزیره زیبای کیش، فضای مناسبی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده است، اظهار کرد: از همه بزرگان بخش خصوصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنیم تا در این حوزه در کیش سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: کیش منطقه آزاد اقتصادی و تجاری است که بسیاری از قوانین سرزمین اصلی در آن صدق نمی‌کند، بنابراین می‌توانیم تکنولوژی‌های جدید را در کیش به‌صورت نمونه اجرا کنیم و بعد از قاعده گذاری و رفع نقص‌ها به سرزمین اصلی تسری دهیم.

وی ادامه داد: همچنین به‌واسطه منطقه آزاد بودن امتیازات بسیاری برای سرمایه‌‌گذاری دارد. استانداردهای زندگی در کیش بسیار بالاست؛ به‌عنوان نمونه وضعیت ترافیک، پاکیزگی آب و هوا و سطح بلای اکسیژن، خودروهای لوکس و مکان‌های تفریحی آن برای توسعه دهندگان تکنولوژی بسیار اهمیت دارد. برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و فعالان این حوزه را برای سرمایه گذاری در جزیره علاقه مند کنیم باید امتیاز و مشوق‌هایی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این امتیازات اینترنت پر سرعت بدون فیلتر برای مقاصد تجاری است. این مانند یک آهنربا سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات را به جزیره جذب می‌‌کند و از خروج آنها و استقرار در کشور‌های امارات و ترکیه جلوگیری خواهد کرد. طی یکسال گذشته به دنبال این بوده و هستیم تا بتوانیم مصوبه ای بگیریم که در جزیره کیش به‌صورت کنترل شده اینترنت پر سرعت بدون فیلتر برای شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه ارائه دهیم.

سرهنگی گفت: جزیره کیش آغوش خود را برای توسعه فناوری‌های شهر هوشمند و هوشمندسازی باز کرده و ما به عنوان حاکمیت جزیره کیش  و بزرگترین مشتری و سرمایه‌گذار در حوزه شهر هوشمند و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی این آمادگی را داریم که پذیرای سرمایه گذار این حوزه باشیم و به کمک بخش خصوصی اتفاق شهر هوشمند که آرزوی دیرینه ماست را رقم بزنیم.
 
مرجع : تسنیم

نظر شما