شناسهٔ خبر: 68703428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یادواره شهدای صنعت نفت فارس در پتروشیمی شیراز برگزار شد

در راستای برگزاری اجلاسیه امیران و سرداران شهید فارس، یادواره شهدای صنعت نفت این استان با حضور مقامات کشوری و لشکری در مجموعه فرهنگی و هنری پتروشیمی شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این یادواره که با حضور معاون بنیاد شهید فارس، رئیس اداره فرهنگی بنیاد شهد استان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز و دیگر مسئولان ارشد حوزه نفت در فارس برگزار شد، از خانواده شهدای صنعت نفت تجلیل شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز نیز در این مراسم تقوا را مهمترین مؤلفه شهدا ذکر و خاطرنشان کرد: دایره تقوا گسترده است و ویژگی‌هایی چون؛ عدم غیبت، تعیین مسیر درست حرکت و بصیرت نیز در آن جای می‌گیرد. 

احمدرضا حیدرنیا ادامه داد: مایه مباهات است که در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچم شهدا بر فراز آن گسترده شده است.

او ابراز امیدواری کرد که پرچم انقلاب به دست صاحبش داده شود و تصریح کرد: تا زمانی که خون شهدا در این مملکت جاری است، کشور بیمه و ایمن است و دین جریان دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین از حضور خانواده معظم شهدای صنعت نفت در این مراسم تقدیر کرد و گفت: امید است در تمام مسیر زندگی نام شهدا جاری باشد و آنگونه که شایسته است رهرو راه آنها باشیم.

رئیس شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت فارس در این یادواره ضمن تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا در حقیقت، چراغ راه جامعه ما هستند.

عراقی با تصریح بر اینکه شهادت یک اتفاق معمولی نیست، افزود: همانگونه که اگر وارد گلستانی شویم گل‌های زیباتر و خوشبوتر را انتخاب می‌کنیم، دست تقدیر الهی هم شهدا را گلچین کرد.

او اضافه کرد: در مجموعه صنعت نفت هزاران نفر داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند، اما تنها جمع ۴۰ نفری از این مجموعه گلچین شدند که هر کدام دارای شایستگی‌هایی هستند که باید به آنها توجه و الگوی راه خود قرار دهیم.

رئیس شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت فارس با تاکید بر این موضوع که شهدا با اهدای جان خود امنیت، استقلال و آرامش را به این مملکت ارزانی داشتند، گفت: اگر امروز ما در امنیت و رفاه هستیم در اثر خون پاکی است که برای ماندگاری اسلام و انقلاب ریخته شد و این خون‌ها امروز شرایطی در مملکت ایجاد کرده که دشمن جرات چشمداشت به آن را ندارد.

عراقی تاکید کرد: اگر بخواهیم این انقلاب و آزادی و امنیت استمرار داشته باشد راهی جز اینکه شهدا را الگوی خود قرار دهیم، نداریم.

او با تاکید مجدد بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به مسئولان صنعت نفت استان فارس پیشنهاد داد که بخش‌های مختلف مجموعه‌های خود را به نام شهدا نامگذاری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی خاوری، امام جمعه مردوشت نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: صنعتگران شهید حوزه نفت علاوه بر اینکه مجاهدان عرضه تولید هستند، میدان داران عرصه جهاد و فداکاری و پیشرفت اقتصادی نیز هستند.

او با ذکر حدیثی از امیر مؤمنان در خصوص رزمندگان، خاطرنشان کرد: رزمنده وقتی تصمیم به رفتن به جبهه می‌گیرد، خداوند به صرف این تصمیم او را از آتش دور می‌سازد.

خاوری یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز بر این باور هستند که امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست.

او همچنین با اشاره به برگزاری کنگره امیران و سرداران استان فارس در آبانماه امسال، خاطرنشان کرد: تاثیر معنوی و روحی برگزاری این کنگره را در آینده خواهیم داد.

امام جمعه با تصریح بر این نکته که اساسا اگر شهدا و اتفاقات کربلا نبود، امروز هم نامی از دین نبود، گفت: یادواره شهدا از روز ۱۱ محرم توسط حضرت زینب (س) کلید زده شد.

خاوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز امروز به نام شهیدانش شناخته می‌شود، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای زنده نگهداشتن دین و شهید می‌توان انجام داد، لذا اگر می‌خواهیم دین و مکتب اهل بیت (ع) باقی بمانند، راهی جز زنده نگه داشتن شهید و فرهنگ ایثار و شهادت نداریم.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر شیراز نیز این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: مقام معظم رهبری دو جبهه حق و جبهه باطل را مطرح و اذعان کردند که و هر کسی باید عیار خود را در این دو جبهه مشخص کند.

سردار قنبری ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز با حکومت داری و الگوبرداری از اتفاقات تاریخ اسلام، انقلاب را هدایت و رهبری کردند.

او خاطرنشان کرد: پس از اشغال خرمشهر توسط بعثی‌ها، مجریان که دو قطب شرق و غرب آن زمان بودند صدام را به سمت ایران عزیز حرکت دادند؛ آبادان محاصره شد و راهی جز این نبود که از بهمن شیر شبانه به صورت مخفیانه نیرو وارد شهر شود.

در آن زمان دو گروه مردانه ایستادند یکی برق و دیگری صنعتگران پالایشگاه آبادان، آنها مقاومت کردند و نگذاشتند حتی یک روز صادرات نفت متوقف شود.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر شیراز گفت: شهدا در مسیری که امام حسین (ع) مشخص کرد و در امتداد خون بزرگ شهید اسلام، حرکت کردند.

در این یادواره که با تجلیل از خانواده‌های شهدای صنعت نفت همراه بود، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، مدیرعامل پالایشگاه شیراز، مدیر منطقه عملیات انتقال گاز، معاون خطوط لوله و مخابرات نفت فارس و مدیر واحد اکتشاف نفت منطقه فارس نیز حضور داشتند.

همچنین در حاشیه این یادواره، نمایشگاه دفاع مقدس برپا شد.

 انتهای پیام/

نظر شما