شناسهٔ خبر: 68711709 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه مرودشت:

زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت موجب بقای مکتب اهل بیت می شود

امام جمعه مرودشت در یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای زنده نگهداشتن دین و شهید می‌توان انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت در مراسم یادواره شهدای صنعت نفت استان فارس گفت: صنعتگران شهید حوزه نفت علاوه بر اینکه مجاهدان عرضه تولید هستند، میدان‌داران عرصه جهاد و فداکاری و پیشرفت اقتصادی نیز هستند.

وی با ذکر حدیثی از امیر مؤمنان در خصوص رزمندگان، خاطرنشان کرد: رزمنده وقتی تصمیم به رفتن به جبهه می‌گیرد، خداوند به صرف این تصمیم او را از آتش دور می‌سازد.

حجت‌الاسلام خاوری یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز بر این باور هستند که امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره امیران و سرداران استان فارس در آبانماه امسال، خاطرنشان کرد: تاثیر معنوی و روحی برگزاری این کنگره را در آینده خواهیم داد.

امام جمعه مرودشت با تصریح بر این نکته که اساسا اگر شهدا و اتفاقات کربلا نبود، امروز هم نامی از دین نبود، گفت: یادواره شهدا از روز 11 محرم توسط حضرت زینب(س) کلید زده شد.

حجت‌الاسلام خاوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز امروز به نام شهیدانش شناخته می‌شود، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا کمترین کاری است که برای زنده نگهداشتن دین و شهید می‌توان انجام داد، لذا اگر می‌خواهیم دین و مکتب اهل بیت(ع) باقی بمانند، راهی جز زنده نگه داشتن شهید و فرهنگ ایثار و شهادت نداریم.

نظر شما