شناسهٔ خبر: 68682845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حرکت انگلیس و ایتالیا به سمت تشدید سیاست‎های مهاجرتی

دولت‌های اروپایی همواره به‌دنبال اجرای طرح‌های ضدمهاجرتی هستند که به‌گفته کارشناسان جان مهاجران را به‌خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس پیش از گفت‌وگو با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا که قرار است روز دوشنبه، ۲۶ شهریور انجام شود، گفت که دوران جدیدی در همکاری‌های فرامرزی برای مقابله با باند‌های قاچاق انسان آغاز خواهد شد.

رسانه‌های انگلیسی گفتند که استارمر با سفر به رم برای دیدار با ملونی، که روابط نزدیکی با ریشی سوناک، سلف استارمر داشت، بر تعهد خود برای مقابله با مهاجران و نیاز به همکاری با شرکای اروپایی برای درهم شکستن مسیر‌هایی که به ورود مهاجران دامن می‌زند، تاکید خواهد کرد.

اکنون استارمر تحت فشار سازمان‌های غیردولتی قرار دارد تا در آستانه مذاکرات دوجانبه در رم، دولت خود را از سیاست‌های مهاجرتی راست‌گرای جورجیا ملونی دور کند.

دیوید لامی، وزیر خارجه انگلیس گفته است که انگلیس کپی‌برداری از برنامه‌های ایتالیا را برای رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در کشور ثالثی مانند آلبانی در نظر خواهد گرفت؛ یکی از سازمان‌های غیردولتی این پرسش را مطرح کرد که چرا یک دولت کارگری (از حزب کارگز) به‌دنبال درس گرفتن از یک دولت نئوفاشیست است.

شورای پناهندگان و عفو بین‌الملل از استارمر خواسته‌اند که پس از شکست دولت قبلی انگلیس در اجرای طرح رواندا، از هر گونه برنامه جنجالی اجتناب کند.

مرگ مهاجران در مسیرهای دریایی

انگلیس درحالی طرح‌های بحث‌برانگیز اخراج مهاجران را دنبال می‌کند که ۸ مهاجر روز یک‌شنبه، ۲۵ شهریور هنگام تلاش برای عبور از کانال مانش جان خود را از دست دادند.

برخی از رسانه‌های فرانسوی به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند که تاکنون جسد ۸ مهاجر پیدا شده است؛ براساس اظهارات منبع یادشده این حادثه اندکی پس از سوار شدن مهاجران به قایق رخ داد.

مقام‌های فرانسوی ادعا می‌کنند که طی ۲۴ ساعت در روز‌های جمعه و شنبه، ۲۰۰ مهاجر را از غرق شدن نجات دادند؛ آن‌ها همچنین ادعا کردند که در روز‌های اخیر شمار قایق‌های حامل مهاجران در این کانال افزایش یافته است.

در ماه سپتامبر (شهریور) دست‌کم ۱۲ مهاجر در سواحل شمالی فرانسه براثر واژگونی قایقی که ده‌ها سرنشین داشت، جان خود را از دست دادند؛ این مرگ‌بارترین فاجعه غرق شدن قایق حامل مهاجران در کانال مانش از آغاز سال ۲۰۲۴ بود.

انگلیس و ایتالیا در زمینه اخراج مهاجران همکاری می‌کنند

 

تاکنون ۲۵ مهاجر در سمت فرانسه این کانال جان خود را از دست دادند؛ شمار مهاجران قربانی در سال ۲۰۲۳ در این محدوده حدود ۱۲ نفر بود.

دولت‌های فرانسه و انگلیس سال‌ها است که درصدد سختگیرانه‌تر کردن سیاست‌های ضدمهاجرتی خود هستند و این موضوع کانال مانش را بیش از هر زمان دیگری برای مهاجران مرگ‌بار کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است که به رم برود تا بررسی کند که چگونه دولت ملونی تعداد مهاجرانی را که در سال گذشته با قایق‌ها وارد دریای مدیترانه شدند، تقریبا دوسوم (از ۱۱۸ هزار نفر به ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر) کاهش داده است.

سیاست‌های مهاجرتی دولت ایتالیا

ملونی بر قرارداد‌های مالی با کشور‌های شمال آفریقا مانند تونس و لیبی تمرکز کرده تا از ورود مهاجران به کشورش جلوگیری کند.

نخست‌وزیر ایتالیا قصد دارد در پاییز امسال با افتتاح یک مرکز نگهداری مهاجران در آلبانی، مهاجران بیشتری را از کشورش خارج کند.

ایتالیا پیش از این نیز سیاست‌های مهاجرتی خود را تشدید کرده بود.

انگلیس و ایتالیا در زمینه اخراج مهاجران همکاری می‌کنند

براساس گزارش‌ها، ایتالیا اقدام‌های خود را برای سرکوب مهاجرانی که از طریق دریای مدیترانه به این کشور سفر می‌کنند، افزایش داده است.

طی روز‌های گذشته گزارش شده بود که دولت جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا برای بیست‌وسومین بار یک کشتی نجات بشردوستانه را توقیف کرده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما