شناسهٔ خبر: 68671214 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زیباترین مکان‌ها برای عکاسی در سریلانکا

سریلانکا که به‌عنوان «مروارید اقیانوس هند» نیز شناخته می‌شود، دارای تنوع محیط زیستی و فرهنگی فوق‌العاده و منحصربه‌فردی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از نهال گشت، این جزیره زیبا و پرنور سرشار از مناظر مسحورکننده، مزارع چای سرسبز، آبشارها، سواحل پر از نخل، شگفتی‌های معماری و خیابان‌های شلوغ است. در این مقاله قصد داریم زیباترین مکان‌های عکاسی در این کشور را به شما معرفی کنیم. 

الا راک - پل ناین آرک، قله آدامز کوچک، دیالوما و آبشار راوانا

الا راک یکی از نمادین‌ترین، جذاب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین مکان‌ها در سریلانکا برای گرفتن عکس است. فضای سرسبز و مناظر مسحورکننده، پس‌زمینه مناسبی را برای عکاسی شما فراهم می‌کند. ساعت طلایی در اطراف طلوع و غروب خورشید نیز نور مناسبی را برای عکاسی ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که مناظر هوایی خیره‌کننده الا راک فرصت مناسبی برای عکاسی و فیلم‌برداری با پرنده‌های بدون سرنشین و ثبت برخی از تصاویر شگفت‌انگیز است.

در صورتی که قصد سفر به سریلانکا را دارید، در صفحه ارزانترین تور سریلانکا، هزینه‌های سفرتان را برآورد کنید.

تالاب‌های کلمبو بزرگ - پارک بداگانا، پارک دیاسورو

این تالاب‌ها که در قلب پنهان کلمبوی بزرگ واقع شده‌اند، پس‌زمینه‌ای عالی از طبیعت را برای عکاسی در سریلانکا و گشت‌وگذار شما فراهم می‌کنند. این منطقه در میان عکاسان طبیعت و حیات وحش به خاطر پرندگان و دیگر گونه‌های تالاب خود شهرت دارد. اما همچنین به‌عنوان مکانی برای عکاسی پیش از عروسی و عکاسی پرتره نیز محبوب است.

زیباترین مکان‌ها برای عکاسی در سریلانکا

میریسا - ویلیگاما، اونواتونا، آروگامبای، پاسیکودا، نیلاولی

خطوط ساحلی سریلانکا به خاطر مناظر و امواج فوق‌العاده تماشایی خود حتما باید در برنامه سفر هر گردشگر گنجانده شود. این مناظر مسحورکننده می‌توانند نفس هرکسی را بند بیاورند و حتما باید آن‌ها را برای مکان عکاسی بعدی خود در نظر بگیرید. مناظر هوایی منطقه نیز شگفت‌انگیز است و حتما باید در صورت امکان کوادکوپتر و ریزپرنده همراه خود داشته باشید. البته این کار را با اخذ مجوزهای لازم انجام دهید.

جافنا - معبد نالور، جزیره دلفت، ساحل کاسورینا، پوینت پدرو، دامباکولا پاتونا

جافنا شهری خاص در شمال سریلانکا و سرزمینی با فرهنگ متنوع است که مردم و مکان‌های منحصربه‌فردی دارد. این شهر برای عکاسی در سریلانکا در حوزه معماری، پرتره، عروسی، طبیعت، سفر و غیره مناسب است. درحالی‌که جافنا در بین بسیاری از گردشگران محبوب است، دوربین‌ها و لنزهای مردم محلی نیز از آن استفاده می‌کنند. بنابراین قطعا در صورت امکان، این شهر فوق‌العاده را برای عکاسی بعدی خود در نظر بگیرید.

کندی - دالادا مالیگاوا، دریاچه کندی، باغ گیاه‌شناسی پرادنیا

زمین در تپه‌های مرکزی سریلانکا فرصت‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای را برای همه فراهم می‌کند. شهر کندی بیشتر به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود معروف است. اما جاهایی دارد که برای عکاسی یا فیلم‌برداری بعدی شما و مخصوصا پروژه‌های تجاری عالی هستند. فقط باید مجوزهای لازم را قبل از روز فیلم‌برداری خود دریافت کنید. زیرا هر مکان دارای مقررات خاص خود است که باید به آن‌ها پایبند باشید.

قله صخره‌ای سیگیریا و پیدورانگالا

دو صخره عظیم سیگیریا و پیدورانگالا واقع در مرکز سریلانکا دارای مناظر 360 درجه شگفت‌انگیزی هستند. احاطه شدن این منطقه مرتفع توسط طبیعت، احساس بودن در بام جهان را به شما می‌دهد. طلوع و غروب خورشید در ساعات طلایی، بهترین نور را برای عکاسی‌های رویایی شما فراهم می‌کند.

قله صخره سیگیریا به‌عنوان یک فلات بزرگ در میان جنگل‌های اطراف خودنمایی می‌کند که زوایای بی‌پایانی برای کار به شما می‌دهد.

خیابان‌های پتا، بازار شناور، مسجد سرخ، ایستگاه راه‌آهن فورت و گال فیس گرین کلمبو

عکاسی در سریلانکا بدون حضور در خیابان‌های شلوغ در قلب کلمبو لطف چندانی ندارد. این منطقه برای کسانی مناسب است که به‌دنبال تقویت مهارت‌های عکاسی همه جانبه خود هستند. در خیابان‌های پتا می‌توانید تصاویر ناب خیابانی، پرتره، مد، عکاسی قبل از عروسی، معماری، مناظر، زندگی شبانه و غیره را ثبت کنید. لنزهای 50 میلی‌متری 1.8 قطعا نقطه شروع خوبی برای عکاسی عمومی خیابانی هستند. همچنین یک لنز با زاویه دید عریض برای ثبت ساختمان‌های بلند و مناظر منطقه توصیه می‌شود.

زیباترین مکان‌ها برای عکاسی در سریلانکا

پارک‌های ملی و پناهگاه‌های حیات وحش

پناهگاه‌های حیات وحش و پارک‌های ملی در بخش‌های مختلف سریلانکا فرصت‌های عکاسی فراوان و حتی بسیار کمیابی را برای عکاسان حیات وحش و طبیعت فراهم می‌کنند. حتما یک دوربین DSLR نسبتا خوب با لنز تله فوتو با اندازه حداقل 300 میلی‌متر یا بالاتر را به‌علاوه تعدادی کارت حافظه و باتری یدکی به همراه داشته باشید.

فرصت عکاسی با حداکثر وضوح ممکن از حیوانات مختلف در زیستگاه آن‌ها بدون ایجاد مزاحمت احتمالا یک بار در طول زندگی نصیب شما می‌شود. ناگفته نماند که اکنون اکثر پارک‌های ملی و پناهگاه‌های حیات وحش سریلانکا دارای ویلا و اقامتگاه هستند. می‌توانید در این اقامتگاه‌ها به حیات وحش سریلانکا نزدیک شوید و عکاسی کنید.

رزرو تورهای متنوع کشورهای شرق آسیا

شما می‌توانید در وبسایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com تورهای سفر به بیش از ۵۰۰ مقصد خارجی و داخلی را مشاهده کنید و راهنمای سفر با آن‌ها را بخوانید. به عنوان مثال قیمت‌های تور سریلانکا، تورهای مالزی، هند، ویتنام و ... در بخش تورهای شرق آسیا قرار دارند. برای رزرو این تورها می‌توانید با شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما