شناسهٔ خبر: 68657807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل کشور فلسطین؛ شرط امارات برای حمایت از مرحله «پساجنگ غزه»

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بر حمایت مشروع کشورش از مرحله پساجنگ غزه در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات موضع کشورش در خصوص «فردای جنگ غزه» را اعلام کرد.

بن زاید در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «امارات حاضر نیست بدون تشکیل کشور فلسطین، از فردای جنگ در غزه حمایت کند»

ماه می گذشته نیز امارات اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که گفته بود ممکن است امارات و دیگر کشورها به دولت آتی در نوار غزه پس از جنگ کمک کنند، محکوم کرد.

امارات پیشتر نیز از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان حمایت کرده و آن را گامی تاریخی در مسیر صلح و تحقق راه‌حل دولتی خوانده بود.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۴۱ هزار و ۱۱۸ شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌ و ۹۵ هزار و ۱۲۵ نفر نیز زخمی شده اند.

نظر شما