شناسهٔ خبر: 68642338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در قم

در بازجویی پلیسی متهمان به هفت فقره سرقت منزل در سطح استان قم اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شد و سارقان به دادسرا اعزام و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری سارقان حرفه‌ای غیربومی و کشف ۷ فقره سرقت منزل و یک قبضه سلاح کلت کمری از سارقان خبر داد.

به گزارش سلام نو سرهنگ جعفر عباسعلی‌پور امروز، جمعه ۲۳ شهریور در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در شهر قم که موجب سلب امنیت و آسایش عمومی شهروندان شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیسی مشخص شد، سارقان غیربومی بودند و با ۲ دستگاه خودروی تیبا و پژو از یکی از استان‌های غربی کشور حرکت و قبل از ورود به استان قم، پلاک اصلی خودرو را فک و پلاک جعلی را بر روی خودروها نصب و برای انجام نیت خود به مناطق مرفه‌نشین عزیمت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند هویت مالک خودروی پژو ۲۰۷ را شناسایی کنند و مشخص شد این باند از یکی از شهرستان‌های همجوار خارج و به سمت یکی از استان‌هان غربی کشور در حرکت هستند که در نهایت این خودرو در محور تهران - قم شناسایی، متوقف و طی یک عملیات غافلگیرانه سارقان مذکور دستگیر شدند و در بازرسی از این خودرو، یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه فشنگ مربوطه کشف شد.

وی افزود: در بازجویی پلیسی متهمان به هفت فقره سرقت منزل در سطح استان قم اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل شد و سارقان به دادسرا اعزام و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کشف و توقیف بیش‌از ۷۰ دستگاه ماینر

همچنین سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف و توقیف بیش‌از ۷۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش چهار میلیارد ریال از یک شرکت در استان خبر داد.

وی افزود: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در سطح استان، با اقدام‌های پلیسی، ۷۰ دستگاه ماینر فعال از یک شرکت کشف و جمع‌آوری شد.

نصیری اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش ریالی ماینرهای مکشوفه، چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما