شناسهٔ خبر: 68636756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

صدیقی: نباید آبروی یکدیگر را ببریم

کاظم صدیقی: آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه را به رعایت حریم حق تعالی و توجه به حضور خداوند و قدم برداشتن برای جلب رضای خدا دعوت می‌کنم.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کاظم صدیقی با اشاره به ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: وحدت یک مساله دارای حیات است؛ متلاشی شدن جامعه و تفرقه علامت مرگ جامعه و وحدت علامت حیات و زنده بودن جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امت وقتی امت است که مسیر و مقصد و امام و راهنما و وحدت واحد دارند؛ همه از اختلاف ضرر می کنند و نزاع کار عقل نیست و کار شیطان و نفس اماره است لذا اتحاد بسیار اهمیت دارد.

صدیقی اضافه کرد: آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت طی سخنانی بیان کرد: امام زمان(عج) پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) در چنین روزی، در نهم ربیع عهده‌دار امامت و هدایت انسان‌ها شدند.

وی با اشاره به ایام ولادت پیامبر(ص) و هفته‌ی وحدت اظهار داشت: امام راحل(ره) هفته‌ی وحدت را برای همدلی مسلمانان طرح فرمودند؛ تفرقه علامت مرگ جامعه است و وحدت نیز نشانه‌ی زنده بودن است. همه از اختلاف ضرر می‌کنند و لازم است که مسلمین متحد باشند. خدا، دین، قرآن، پیامبر، قبله و راهنمای ما واحد است و باید حول آن وحدت داشته باشیم.

خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه وحدت اولویت جهان اسلام است و دشمن این مهم را هدف گرفته است، گفت: امروز دشمن با اساس اسلام می‌جنگد و قرآن می‌سوزاند و کاری با شیعه و سنی ندارد و علیه اسلام تلاش می‌کند. دشمن به انسان‌ها، امکانات و زیرساخت‌ها رحم نمی‌کند و اینان را از بین می‌برود. آمریکا و صهیونیست‌های امروز به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند؛ نگاه آن‌ها نابودی نسل آینده است و می‌خواهند یک مسلمان هم باقی نماند. برای مقابله با این اقدامات دشمن، راهی جز وحدت نداریم.

صدیقی اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران حامی مظلومان هستیم و جهانیان شاهد این عملکرد ما در دفاع از مظلومان هستیم. دین ما، دین ستم‌سوز و طاغوت‌گریز است. باید موانع وحدت را از سرراه برداریم و نخبگان باید فکر کنند و فعال باشند.

وی درباره سفر رئیس‌جمهور به عراق عنوان کرد: برگزاری اولین سفر خارجی به عراق، انتخاب درستی بود؛ ما با عراق یک خانواده هستیم و مشترکات متعددی داریم. جاذبه‌ی نور ائمه(ع) ایران و عراق را با هم منسجم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت خاطر نشان کرد: باید این سخنان جدی گرفته شود و دولت این موارد را در دستورکار قرار دهد. کشور اولویت‌های فوری اعم از رسیدگی به معیشت مردم، افزایش ارزش پول ملی، ساماندهی کسب و کار، اشتغال، ازدواج، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و اصلاح ساختار بودجه دارد. لازم است که همه‌ی دستگاه‌ها و بخش‌ها فعالیت‌های تولیدی را حمایت کنند.

صدیقی گفت: عملی کردن وعده‌ها، مردمی‌بودن، حضور بین جامعه، عدالت‌محوری، پررنگ روحیه اعتماد و امید، اشتغال، مبارزه با فساد، بهبود روابط با سایر کشورها و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از توقعات مردم از دولت است که در نطرسنجی‌ها احصا شده است

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما