شناسهٔ خبر: 68635832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات احداث ترمینال مکانیزه ۱۵۰ هزار تنی بندر شهید رجایی ادامه دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی نخستین ترمینال مکانیزه غلات و پیشرفت ۱۱ درصدی طرح پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در غرب بندر شهید رجایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین عباس‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات اجرایی نخستین ترمینال مکانیزه غلات در استان هرمزگان به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن بوده با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این ترمینال در راستای ابلاغ سیاست‌های ۹ گانه توسعه دریامحور از سوی رهبرمعظم انقلاب برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد دریامحور در حال ساحت است، افزود: مساحت این ترمینال مکانیزه ۶۶ هزار متر مربع است که با احداث آن زمینه اشتغال ٣٠٠ نفر در استان فراهم می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۱۳ درصد اعلام کرد که با احداث این ترمینال سطح استاندارد تخلیه و بارگیری، نگه‌داری غلات در بندر و همچنین سرعت عملیات بندری در این منطقه افزایش خواهد یافت.

عباس‌نژاد یادآور شد: ایجاد این ظرفیت سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور، زمینه احداث ١٢عدد سیلوی بتنی نگهداری غلات به ظرفیت ١٥٠هزار تن، خرید ٢ دستگاه مکنده ریلی به ظرفیت ٦٠٠ تن بر ساعت و احداث ٣٦٠ متر نوار نقاله را نیز فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در غرب بندر شهید رجایی نیز با حدود ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی با هدف سهولت در حمل و نقل مواد فله و کاهش هزینه‌های حمل و نقل این مواد در غرب این بندر در حال احداث است.

عباس‌نژاد گفت: در این طرح، قطار با عبور از خطوط انشعاب و مانوری بندر شهید رجایی در پارکینگ مخصوص توقف کرده و عملیات تخلیه و بارگیری را به صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع ظرفیت حمل ریلی بندرعباس حدود چهار میلیون تن بوده که بهره‌برداری از این طرح آن را به ۲۰ میلیون تن افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: انجام این طرح حدود ۳۵‌ درصد بهره‌وری کلی حمل‌ونقل ریلی را بهبود می‌بخشد.

نظر شما