شناسهٔ خبر: 68627968 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

CR۷ در اوج

رونالدو فرشته نجات پرتقال مقابل اسکاتلند شد

CR۷ در اوج کریستیانو رونالدو فوق ستاره 39 ساله پرتقالی که در بازی مقابل اسکاتلند در چهارچوب لیگ ملت های اروپا ابتدا بازی را از روی نیمکت تماشا می‌کرد بعد از ورود به زمین با درخشش خود بازی را به سود تیم کشورش به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بعد از آنکه کریستیانو رونالدو پایش را کشید و نهصدویکمین گل دوران حرفه‌ای خود را زد و اسکاتلند را ناکام گذاشت، به سمت پرچم کرنر دوید تا شادی همیشگی‌اش را طوری انجام دهد که گویا برای نخستین بار موفق به گلزنی می‌شود. کارش تمام نشد و کنار خط طولی زمین رژه می‌رفت و فریاد می‌کشید به خاطر گلی که سه امتیاز برای تیم کشورش در لیگ ملت‌های اروپا داشت. گل دقیقه 88 این بازی تعداد گل‌های ملی او را به 134 گل در 214 بازی رساند.

فوق‌ستاره 39 ساله با انتقال به لیگ عربستان سعودی از عرصه اصلی فوتبال خارج شد و شادی بی‌اندازه‌اش برای زدن یک گل مهم دیگر در ورزشگاه پر از جمعیت پرشور دا لوژ در لیسبون به معنای آن است که خود این را می‌داند. هرچند با چنین عزم راسخی به همراه انگیزه برای گلزنی و موفقیت و البته قدرت تمام‌کنندگی بی‌نقص همچنان با بالاترین سطح فوتبال ارتباط دارد.

او بازی را از روی نیمکت شروع کرد و بین دو نیمه از سوی روبرتو مارتینس فراخوانده شد در حالی که اسکاتلند با یک گل از میزبانش پیش بود و باید این برد را نمایش رونالدو دانست. قبل از اینکه گل پیروزی را بزند، دو بار توپ را به تیرک دروازه میهمان زد، بر سر داور و هم‌تیمی‌ها فریاد می‌کشید و حتی مورد هجوم جیمی جامپ هم قرار گرفت.

زدن 901 گل در دوران حرفه‌ای جنون‌آمیز است اما با این اشتهای سیری‌ناپذیر کسی نمی‌تواند شرط ببندد که او هزارگله نمی‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند به او بگوید فوتبال را کنار بگذارد، هرچند بعضی‌ها دوست دارند این اتفاق زودتر بیفتد.

اسکاتلند چهل و هشتمین تیم ملی شد که از رونالدو گل می‌خورد و این جای شگفتی نیست اما تیم استیو کلارک از خیلی جهات نگران‌کننده است. آنها در این بازی و دیدار اول مقابل لهستان که 3 بر 2 باختند، روی هم پنج گل خوردند و در 14 بازی آخر 33 بار دروازه‌شان باز شده است. در پنج تا از شش بازی آخر از دقیقه 85 به بعد گل خورده‌اند، در 14 بازی آخرشان تنها یک برد به دست آورده و هیچ مسابقه رسمی را در سال گذشته نبرده‌اند.

در یورو 2024 هم ناامیدکننده بودند و به ندرت دروازه رقبا را تهدید کردند، در نهایت با یک امتیاز از مسابقات حذف شدند. تغییر سیستم از پنج دفاع به 1-3-2-4 کمی به کیفیت هجومی تیم اضافه کرد و بعد از گل تساوی برونو فرناندز که ششصدمین بازی دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کرد، بازی خوبی انجام دادند. قطعاً یکی از بازیکنانی که کلارک برای متحول کردن اسکاتلند رویش حساب کرده، اسکات مک تامینای است. او که به تازگی بعد از 22 سال حضور در رده‌های سنی مختلف باشگاه منچستریونایتد به ناپولی رفته، در این بازی دهمین گل ملی‌اش را در 17 بازی اخیر زد در حالی که در 37 تای قبلی‌اش تنها یک گل زده بود. دلیلش هم روشن است، ابتدا او مدافع میانی مایل به راست بود اما حالا هافبک رو به جلو بازی می‌کند. او حالا قطعاً شاخص‌ترین چهره تیم اسکاتلند است.

پرتغال که با شش امتیاز از دو بازی در صدر گروه یک لیگ A ملت‌های اروپا قرار دارد، در رقابت‌های ماه آینده این مسابقات میهمان لهستان و اسکاتلند خواهد بود. کرواسی و لهستان تیم‌های سه امتیازی این گروه هستند و اسکاتلند بدون امتیاز است.

 

انتهای پیام/

نظر شما