شناسهٔ خبر: 68624060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل هنرهای تجسمی جوانان ایران:

جشنواره تجسمی جوانان در پی استعدادیابی هنرمندان جدید است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: جشنواره تجسمی جوانان در پی استعدادیابی هنرمندان جدید در مناطق مختلف کشور است.

صاحب‌خبر -

محمد خراسانی زاده روز پنجشنبه در بازدید از سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی بجنورد در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: جشنواره تجسمی جوانان پویایی و نشاط را به دنبال دارد و در ادوار گذشته نیز این ویژگی را به همراه داشته است.

وی افزود: در این دوره به واسطه برگزاری در استانی تازه تاسیس که به لحاظ فضای طبیعی، اقلیمی، نجابت مردمان، خوش طینتی، خوش زبانی و میزبانی مردمان زبانزد است، این پویایی دوچندان شده است.

مدیرکل هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: در این جشنواره میزان شرکت کنندگان حدود ۲ برابر نسبت به ادوار گذشته افزایش یافته است.

خراسانی زاده با اشاره به ضرورت ماندگاری پویایی و تحول در حوزه هنرهای تجسمی این خطه، خاطرنشان کرد: برگزاری یک رویداد ملی در خرسان شمالی به طور قطع مردم را با مفهوم و مصداق های تجسمی آشنا می‌کند.

وی برگزاری این رویداد در خراسان‌شمالی را نویدی امیدبخش برای فضای فرهنگ و هنر استان دانست و تاکید کرد: پا گرفتن انجمن تجسمی در استان و تقویت آن بر عهده هنرمندان است و پیگیری اهالی هنر دستگاه‌های متولی را نیز پای کار می آورد.

به گزارش ایرنا، سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در یازده رشته و در قالب کارگاهی با حضور ۱۷۴ هنرمند از ۱۹ماه جاری در دانشکده هنر بجنورد فعالیت خود را آغاز کرده و ۲۳ شهریورماه با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

نظر شما