شناسهٔ خبر: 68617289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران:

تمرکز نظام سلامت بر مقوله درمان است - اکونیوز

اقتصاد ایران: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: یکی از اولویت‌‌های کشور، سلامت است، اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر بر مقوله درمان تمرکز کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه 21 شهریور با حضور محمدرضا ظفرقندی؛ وزیر بهداشت، علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، باقری‌فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

علیرضا مرندی در این مراسم با تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان اظهار کرد: یکی از اولویت‌‌های کشور، "سلامت" است، اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر بر مقوله درمان تمرکز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت، یک حوزه بسیار گسترده است، ادامه داد: سلامت، برخورداری از حداکثر سلامت جسمانی، معنوی، روانی و اجتماعی است و همگی باید برای ارتقای این چهار بُعد برای خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت مردم، عنوان کرد: آموزش، سبب آگاهی و ارتقای سلامت مردم از طریق خودمراقبتی می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

مرندی یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده، بیماری‌‌های غیر واگیر بیشترین آمار از کار افتادگی و مرگ و میر را در پی دارد که نقش خودمراقبتی و پیشگیری را بیش از پیش نمایان می سازد.

محصولات هوش مصنوعی وارد مرحله تجاری سازی می‌شود

در ادامه ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در این دوره از المپیاد 6 هزار دانشجوی علوم پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور باهم رقابت کردند، عنوان کرد: سعی کرده‌‌ایم که استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را گسترده‌‌تر کنیم و برای اجرای طرح‌های دانشجویان اعتبار در نظر گیریم.

وی با تاکید بر اینکه المپیاد باید از جنبه دانشجویی خارج شده و بر اساس نیازهای سلامت کشور باشد، خاطرنشان کرد: امسال بحث کارآفرینی و هوش مصنوعی به بخش‌ های المپیاد اضافه شد که در نتیجه آن، بسیاری از محصولات هوش مصنوعی وارد مرحله تجاری سازی می ‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال‌های گذشته از طرح های برتر حمایت شده است، اظهار کرد: سرمایه‌‌های اجتماعی سرمایه‌های تجدید ناپذیر هر کشوری هستند.

لازم به ذکر است در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی 6 هزار دانشجوی علوم پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رقابت کردند که در پایان حدود 500 دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کردند و برترین های این اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی 6 هزار دانشجوی علوم پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رقابت کردند که در پایان حدود 500 دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کردند و برترین‌های این اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

وزارت بهداشت سال گذشته در راستای حمایت از طرح‌های برتر مبلغ دو میلیارد تومان برای توسعه 4 پروژه اختصاص داد.

در این مراسم کتاب تاریخ شفاهی سلامت و همچنین زندگینامه دکتر علیرضا مرندی با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما