شناسهٔ خبر: 68615742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی بوشهر نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار سطح زرد داد

بوشهر_ایرنا_ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر پنجشنبه و جمعه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، نسبت به مواجی خلیح فارس هشدار سطح زرد داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

«پیام مساعدی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این راستا نسبت افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس به‌ویژه در فراساحل شمالی و مرکزی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، به‌ خصوص برای شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از خسارت‌های احتمالی باید از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه توسط شناورهای سبک خودداری و تدابیر لازم لحاظ شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها دمای هوا نیز از فردا پنجشنبه به‌ تدریج کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

وضعیت جوی استان بوشهر آرام پیش‌بینی شد

فراساحل شمالی استان بوشهر مواج پیش‌بینی شد

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان به طور غالب صاف و همراه با غبار محلی بوده و در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ و گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت ‌و ارتفاع موج نیز بین ۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر متغیر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: فردا مد اول دریا ۰۰:۱۷ بامداد، جزر اول ۰۸:۴۱، مد دوم ۱۵:۰۵ و جزر دوم: ۱۷:۱۵ خواهد بود.

نظر شما