شناسهٔ خبر: 68613371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسکان ۵۱ هزار مسافر تابستانی در مراکز اسکان فرهنگیان همدان

فرنوش رئیسی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ایجاد و فعالیت ۱۵ پایگاه در تمامی مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش استان به عنوان ستاد اسکان مسافران خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۱۷۱ مسافر تابستانی در قالب ۸۷۱۴ خانوار از اول تیر تاکنون در مراکز رفاهی و پایگاه‌های ستاد اسکان فرهنگیان استان پذیرش شدند.

صاحب‌خبر -

رسول شیدایی چهارشنبه ۲۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای تعطیلات تابستان، ۱۵ پایگاه در شهرهای اسدآباد، بهار، تویسرکان، گل‌تپه، شیرین‌سو، نهاوند، کبودرآهنگ، ملایر، رزن، سامن، فامنین، لالجین و سه پایگاه در شهر همدان برای اسکان فرهنگیان برپا شد.

شیدایی ادامه داد: این تعداد مهمان فرهنگی در تعداد ۱۰۷ آموزشگاه و در ۹۷۷ اتاق (کلاس) پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان همدان اسکان داشتند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۷۹۲ اتاق الف، ۹ اتاق ب و ۲۱ مکان از قبیل مراکز خانه معلمان و اردوگاه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه‌ اسکان فرهنگیان استان تعداد میهمانان فرهنگی پذیرش شده در این مراکز از اولین روز فعالیت تاکنون ۶۵ هزار و ۲۶۵ نفر روز است.

شیدایی با بیان اینکه کلاس ویژه دارای یخچال، تلویزیون، کولر، تخت و فرش است، گفت: کلاس «الف» نیز با همین امکانات که یخچال و تلویزیون مشترک است و کلاس‌های درجه «ب» یخچال و تلویزیون ندارند.

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان شامل عوامل ستادی، پایگاهی و آموزشگاهی هستند که ۱۲۰ نفر عوامل ستادی، ۴۱ نفر عوامل پایگاهی و ۲۰۳ نفر عوامل آموزشگاهی و در مجموع ۳۶۴ نفر، اسکان تابستانه فرهنگیان را بر عهده دارند.

شیدایی با تاکید بر اینکه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، آموزش و پرورش استان همدان بر اساس شاخص‌های ارزیابی شده توسط وزارتخانه جزو سه استان برتر در حوزه اسکان فرهنگیان شد، افزود: در نوروز ۱۴۰۳، تعداد ۳۲۶۳ خانوار و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و ۲۳ هزار و ۳۰۸ نفر روز مسافر شامل همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته و خانواده آنان در اسکان مدارس استان اقامت داشتند.

انتهای پیام

نظر شما