شناسهٔ خبر: 68610146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر روستایی استان مرکزی رتبه برتر کشور را کسب کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در رابطه با عملکرد دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور ، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی موفق به کسب رتبه اول در بین ۳۱ استان کشور شد.

صاحب‌خبر -

«حمید پاکپور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عنوان در بخش‌هایی شامل، برنامه‌ریزی و مدیریت روستایی، عمران و خدمات روستایی، برنامه ریزی و بودجه، نوسازی و تحول اداری، ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایت و مرکز مطالعات شهری و روستایی سازمان بر اساس شاخص‌های متعدد ۴۹ گانه در محورهای مورد نظر حاصل شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: عمران و توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی روستایی، محیط زیست و خدمات روستایی، بودجه و خدمات مالی، عملکرد دهیاری‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات از حمایت‌های مستمر استاندار، توصیه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی، تلاش بی‌وقفه کارکنان دفتر امور روستایی و شوراها، همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و نیز همراهی موثر دهیاران پرتلاش، کارکنان دهیاری‌ها و جامعه بزرگ شورایی استان از مهمترین عوامل موفقت دفتر امور روستایی استان مرکزی بوده است.

پاکپور، با بیان اینکه ۳۲۳ هزار نفر از یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در روستاها زندگی می‌کنند، گفت: میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶ درصد و در استان مرکزی معادل ۲۳ درصد است.

وی بیان کرد: استان مرکزی از لحاظ جمعیت روستایی رتبه ۲۱ را دارد و یک و ۵۹ صدم درصد از جمعیت کل کشور در روستاهای استان مرکزی سکونت دارند.

استان مرکزی دارای یک‌هزار و ۱۱۷ روستا است که ۷۹۱ روستا دارای دهیاری و ۸۰۲ روستا دارای شورای اسلامی است.

نظر شما