شناسهٔ خبر: 68609790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد استان قزوین خبر داد

تخصیص اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان آوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تلاش شده است تا اعتبارات تکمیلی دیده شود و هرچه سریع‌تر مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان آوج به بهره‌برداری برسد تا هنرمندان بتوانند فضای مناسبی برای انجام و توسعه فعالیت‌های هنری خود داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان آوج اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در آوج بسیار ضعیف است؛ به گونه‌ای که شاهد هستید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه مستقر است و این نشان از کمبود زیرساخت‌های اولیه ارشاد است.

وی با بیان اینکه باید تدابیری در این زمینه از پیش اندیشیده می‌شدِ، گفت: تلاش شده اعتبارات تکمیلی دیده شود تا هرچه سریع‌تر مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان به بهره‌برداری برسد و هنرمندان بتوانند فضای مناسبی برای انجام و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری خود در آوج داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین درباره نحوه تخصیص تسهیلات خوداشتغالی به هنرمندان اضافه کرد: حاکمیت، قانونگذار و دستگاه دولتی شرایطی را برای پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری منظور کرده و طبیعتاً ما نیز فراتر از آن نمی‌توانیم انجام بدهیم.

براتی ادامه داد: در این راستا تفاوتی میان رشته فعالیت هنرمند وجود ندارد و اگر فهم خود اشتغالی از هر فعالیتی برداشت شود، مانعی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نیست.

وی در در پاسخ به سوالات هنرمندان شهرستان آوج عنوان کرد: فرآیند چاپ، نشر، عرضه و فروش کتاب فرایندی کاملاً غیردولتی است و بخش دولتی وظایف تعریف‌شده‌ای در این خصوص دارد که ما هم در انجامش هیچ مضایقه‌ای نداریم.

مدیرکل ارشاد استان قزوین با بیان اینکه در حوزه رونمایی، تبلیغ و ترویج کتاب می‌توانیم یاریگر مؤلفان و ناشران باشیم، گفت: اگر بخش تولید در زمینه چاپخانه‌داران مدنظر قرار بگیرد، قطعاً رونق اقتصادی بیشتری رو شاهد خواهیم بود و شنیدم افرادی در این حوزه فعال هستند که می‌توان این مؤلفه رو شناسایی و تقویت کرد.

براتی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری در آوج افزود: باید سعی کرد در شهرستان آوج نیز همچون دیگر شهرستان‌ها فعالان فرهنگی هنری و افراد شاخص نسبت ایجاد و تشکیل انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی هنری تقاضا و اقدام کنند تا از طریق آن مراکز و مجامع صنفی بتوان پشتیبانی‌های مالی و حمایت‌های لازم را معمول داشت.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه موسیقی هم حمایت از گروه‌های سرود جدید در راستای ایجاد رویش‌های تازه و تقویت بیشتر گروه‌های سرود پاگرفته از جمله وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این زمینه از همه توان خود بهره می‌بریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین اداره ارشاد برای ۵۰ نفر از متقاضیان شهر آوج یک دوره آموزشی فن بیان و سخنوری به صورت رایگان برگزار می‌کند و هزینه‌های آن را اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تقبل می‌کند.

نظر شما