شناسهٔ خبر: 68612871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روحانیت انتظار جامعه را با رفتار اسلامی انقلابی برآورده کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روحانیت عزیز انتظارات جامعه اسلامی را با رفتار و کردار اسلامی و انقلابی برآورده سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام‌ احمد مطهری‌اصل در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان با تأکید بر نقش‌آفرینی حوزه‌ها در تمامی عرصه‌های دینی و اجتماعی گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام‌ زمان(عج) هستند و در این سنگر باید با ارتقای سطح علمی و تقوای الهی حرکت عزتمندانه داشته باشند.

وی با تأکید بر پیش‌گامی مدارس دینی در ترویج فرهنگ و آموزه‌های تشیع و استحکام‌بخشی به ساختار نظام اسلامی، گفت: علم و تقوای طلاب به معنای توجه آن‌ها به تقویت پایه‌های نظام اسلامی است در غیر این صورت باعث خدشه‌دار شدن منویات و آرمان‌های انقلاب می‌شود. 

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اقامه فرایض دینی و ارتقای سطح علمی طلاب تأثیر مستقیم بر اعتقادات مردم دارد، روحانیت عزیز انتظارات جامعه اسلامی را با رفتار و کردار اسلامی و انقلابی برآورده سازند. 

مطهری‌اصل با اشاره به شأن و جایگاه لباس مقدس روحانیت متذکر شد: دانش‌آموخته‌های مدارس دینی نباید به این لباس به دید لباس کار نگاه کنند و باید با حفظ حرمت آن در سنگر سربازی امام باورهای دینی جامعه را تقویت نمایند.

وی وظایف سنگین شاگردان مکتب امام صادق(ع) در مدارس دینی یادآور شد و ادامه داد: برای عمل به این وظایف در عرصه‌های مختلف باید رفتار و کردار متناسب با آن صورت پذیرد، به‌طوری‌که جامعه علاوه بر تأثیرپذیری از آن، اعتقادات خود را بر مبنای آن هماهنگ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش‌برجسته اساتید برای ارتقای سطح علمی طلاب و اختصاص زمان مضاعف به تربیت شاگردان خود تأکید کرد: رسالت، تعهد و وظیفه همه اساتید تقویت روزافزون بدنه آموزشی مدارس دینی است.

مطهری اصل در بخش دیگری از سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله آل‌هاشم و با تأکید بر تداوم سلوک ایشان در مدیریت حوزه‌های علمیه استان گفت: با پیروی از منش آن شهید والامقام اساتید پرکار و پرتلاش و اندیشه‌ساز در کلاس‌های درس جایگاه برجسته‌ای خواهند داشت و طلاب پرتلاش در راستای درخشش در عرصه علمی حمایت خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما