شناسهٔ خبر: 68608053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شیرازه گزارش می‌دهد؛

برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر فارس

نوزدهمین جشنواره تعاون‌های برتر استان فارس در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی شیراز با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، نوزدهمین جشنواره تعاون‌های برتر استان فارس در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی شیراز با حضور تعاون گران برتر استان و استاندار فارس و رئیس مجمع نمایندگان فارس برگزار شد.

 هفته تعاون فرصت مناسبی است تا تلاش‌های اتحادیه‌ها و تعاونی‌های سراسر استان را قدر بدانیم

 وحید خداپرست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ضمن تبریک هفته تعاون بیان کرد: هفته تعاون فرصت مناسبی است تا تلاش‌های اتحادیه‌ها و تعاونی‌های سراسر استان را قدر بدانیم و در جهت اهمیت این بخش کلیدی در اهداف بخش تعاون برنامه‌ریزی کنیم.

 وی افزود: اتاق اصناف فارس از سال ۱۴۰۲ موفق شده تا از دست رئیس‌جمهور شهید و در سال ۱۴۰۳ از دست رئیس‌جمهور وقت مسعود پزشکیان لوح برتر را دریافت کند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس مطرح کرد: در برتر بودن اتاق تعاون همان‌طور که خودتان مستحضرید ۱۶۷ آیتم در مسائل اجتماعی و اقتصادی و... با دیگر استان‌ها برآورد می‌شود که خوشبختانه هرسال استان فارس با درایتی که هیات‌مدیره تاکنون برای بخش تعاون داشته است باعث شده که طی ۶ دوره اتاق تعاون فارس در کشور رتبه برتر را کسب کند.
 
 اگر مسکن فعال شود، اشتغال ایجاد می‌شود

 در ادامه عباس حمیدی، مدیرعامل تعاونی مسکن سلحشوران فارس ضمن تبریک هفته تعاون بیان کرد: ما تاکنون موفق شده‌ایم که هزار و ۲۲۰ واحد با زیربنای ۱۸۳ هزار مترمربع را به اعضا تحویل بدهیم و در حال حاضر ۹۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۳۵ هزار مترمربع در دست ساخت داریم.

 الحمدلله موفق شده‌ایم چند عرصه مهم که یکی از اینها بحث مسکن است را به نتایج خوبی برسانیم، اگر مسکن فعال شود، اشتغال ایجاد می‌شود و یکی از نیازهای اساسی کشور نیز تأمین می‌شود و چرخ تولید نیز با فعال شدن مسکن نیز به چرخه در می‌آید.

 ما در عرصه کیفیت ساخت که با عنایت استانداردهای ملی و رعایت دستورالعمل‌های نظام‌مهندسی و شهرداری تجربیات بسیار خوبی در مهندسی توسط کارشناسان و پیمانکاران داشته‌ایم و خوشبختانه در عرصه کیفیت نیز خوش درخشیده‌ایم.
 
 نقطه عطف بخش تعاون این است که ما منافع گروهی را به منافع شخصی ترجیح دهیم

 در ادامه مجتبی محلاتی عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران عنوان کرد: به حمدالله با حمایت و تلاش همکارانمان در این حوزه برای ششمین سال متوالی استان پهناور فارس توانست به عنوان اتاق برتر کشور، پرچم خود را بالا نگه دارد.

 وی افزود: خوشبختانه ۸۶ درصد از تعاونی‌های مسکن توانسته‌اند که واحدها را تکمیل و تحویل اعضا دهند، آن ۱۴ درصد که از لحاظ آماری نیز بسیار ناچیز است نیز بایستی پیگیری و برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد تا شاهد نارضایتی‌ها نباشیم.

 عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران در ادامه گفت: از تمام کسانی که ایده‌ای در زمینه‌های متفاوت دارند دعوت می‌شود تا با حضور خود در اتاق تعاون ایده‌های خود را در راهکار رسیدن به راه‌حل مشکلاتمان داشته باشیم.

 محلاتی یادآور شد: درست است که طی ۶ سال متوالی رتبه برتر را داشته‌ایم، هرچند که نقطه مطلوبی است؛ اما اینکه به ایده‌آل نزدیک شده باشیم، این‌طور نیست، مطمئناً کارهای بیشتری می‌توان انجام داد.

 بخش تعاون بخشی است که روحش روح همکاری، رفاقت، همراهی و یاریگری است، اگر رفاقت و یاریگری در آن نباشد شکست می‌خورد، نقطه عطف بخش تعاون این است که ما منافع گروهی را به منافع شخصی ترجیح دهیم.

 زمانی که سرمایه‌های کوچک در کنار هم قرار بگیرند و باعث شوند که خرد جمعی شکل بگیرد یعنی توانسته‌ایم که به جایگاهی برسیم که از منیت رد شده و به ایثار و رفاقت برسیم که این روح‌بخش تعاون است.
 
 هرجا که کار به دست مردم سپرده شده نتیجه مطلوبی داشته است

 و در ادامه محمدمهدی فروردین رئیس مجمع نمایندگان فارس، مطرح کرد: معتقدم تناسبی بین تعاونی‌ها و انقلاب اسلامی وجود دارد را که اگر بخواهیم اشاره کنیم، هرجا که کار به دست مردم سپرده شده نتیجه مطلوبی داشته است و هرجا که دولت تصدی‌گری کرده است دچار ابهام و اشکال و مسائلی بوده است.
 
 وی افزود: حاکمیت تلاش می‌کند که این تصدی‌گری را از دولت بگیرد و به بخش غیردولتی واگذار کند و بخش غیردولتی که همین تعاونی‌ها هستند که بسیار نقش‌آفرین بوده‌اند.
 
 نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین خاطرنشان کرد: ایران اولین کشوری است که در کمیت تعداد تعاونی‌هایی که شکل داده است حرف اول را می‌زند، ممکن است در بخش کیفیت ای گونه نباشد که بخش اعظمی از این بخش به موانع قانونی و دیگر مسائل برمی‌گردد.

حمایت از تعاونی‌های خرد باعث امیدواری و یک دل شدن سرمایه‌های خرد می‌شود
 
 و در پایان محمدهادی ایمانیه استاندار فارس ضمن تبریک به تعاون گران فارس در کسب رتبه برتر کشوری، بیان کرد: همان‌طور که می‌گویند یدالله مع الجماعه، دست خداوند متعال همراه با گروه‌ها و جمع‌ها است، خصوصاً زمانی که هدفشان هدف ارزشمند و مقدس و در راستای رفاه و آسایش هم‌نوعانشان باشد را برکت ویژه‌ای خواهد داد.

 وی افزود: من شاهد بوده‌ام که عزیزانمان در بخش تعاون در حوزه اقتصادی استان بسیار تلاش کرده‌اند که خدا را شکر نتیجه مطلوبی از این تلاش نیز کسب کرده‌اند.

 استاندار فارس با بیان اینکه یکی از مؤثرترین راه‌های اشتغال و اجرای عدالت اجتماعی برای سرمایه‌های خرد، به جای ناامیدی همین تشکیل تعاونی است، یادآور شد: حمایت از تعاونی‌های خرد باعث امیدواری و یک دل شدن سرمایه‌های خرد می‌شود و کمک می‌کنند که آن مطلب را به نتیجه برسانند و گروه بیشتری به موفقیت برسند.
 
 ایمانیه با اشاره به اینکه ما در جامعه بحث کاهش مصرف که با تشکیل تعاونی‌ها به این بحث کمک کرده و موضوع اشتعال که اشتغال وسیع‌تری را ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی‌ها هم اجرای عدالت اجتماعی و تقسیم بهتر منابع که گروه‌های وسیع‌تری از مردم از این منابع استفاده کنند، قطعاً این تشکیل تعاونی‌ها کمک‌کننده خواهد بود.

 وی ادامه داد: بنابراین هر تلاشی در تصمیم‌گیری‌ها انجام شود و به تعاونی‌ها اهمیت دهیم قطعاً به چرخیدن چرخ اقتصاد کمک خواهیم کرد.

 استاندار فارس یادآور شد: در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم که در تقسیم تبصره ماده ۱۸، ۲۵ درصد از منابع را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهیم.

 ایمانیه با بیان اینکه موضوع تشکیل تعاونی‌های تولیدی ادارات نیز در سال گذشته پیشنهاد شده است، گفت: که در این طرح سرمایه‌های خرد کارمندان ادارات دولتی می‌توان یک کار بزرگ تولیدی را که سهام‌داران آن کارمندان ادارات دولتی باشد را راه‌اندازی کرد.
 
 وی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح که درآمد آن نیز ماهانه تقسیم شود که هم در راستای جهش تولید و هم در راستای حمایت از سرمایه‌های خرد و هم اتحاد بیشتر می‌تواند کمک‌کننده و گامی مؤثر باشد.
 
 به گزارش «شیرازه»، در پایان این مراسم از تعاون گران برتر استان که در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور توانسته بودند خوش بدرخشند توسط استاندار فارس و دیگر مسئولین تقدیر به عمل آمد.
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما