شناسهٔ خبر: 68607988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیشنهاد تل‌آویو برای خروج امن السنوار از غزه

ایسنا

در سایه ناامیدی صهیونیست‌ها از آزادی اسرای خود، یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو پیشنهاد داده رهبر حماس در ازای آزادی اسرای صهیونیست و کنار گذاشتن کنترل نوار غزه، به صورت امن از غزه خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «گال هیرش» هماهنگ‌کننده اسرا و مفقودان در کابینه رژیم صهیونیستی گفته «آماده ارائه راهی امن برای خروج یحیی السنوار، خانواده او و هر کسی است که می‌خواهد به او ملحق شود».

این مقام صهیونیست به بلومبرگ گفته «اسرائیل به دنبال آزادی اسرا و روندی غیرنظامی و غیررادیکالی و سیستمی جدید است که بتوان با آن غزه را مدیریت کرد».

هیرش همچنین گفت، این پیشنهاد را یک روز و نیم قبل روی میز قرار داده اما از ارائه جزئیات امتناع کرد.

این پیشنهاد در حالی مطرح شده که در سایه شکست‌های میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، تلاش‌های چندباره این رژیم برای ترور السنوار با شکست مواجه شده است.

هیرش همچنین تاکید کرد که «اسرائیل مایل است تا اسرا تحت هر توافقی آزاد شوند».

همزمان با بمباران‌های گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، شانس زنده‌ماندن اسرای اسرائیلی هم کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود. چندی پیش صهیونیست‌ها ۶ اسیر خود را مُرده در غزه پیدا کردند.

این مقام صهیونیست همچنین این پیشنهاد را به عنوان بخشی از تلاش برای رسیدن به توافق های جدید توصیف کرد چون دورنماهای مربوط به رسیدن به یک آتش‌بس به نظر دور از دسترس می‌آید.

قطر، مصر و آمریکا با هم برای ارائه یک پیشنهاد جدید آتش بس به رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند.

بلومبرگ نوشته هنوز مشخص نیست که آیا حماس با پیشنهاد برای خروج امن سنوار از غزه موافقت کند.

سران اسرائیلی ایده تبعید برای رهبران حماس را قبلا هم مطرح کرده بودند. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که «ایده تبعید وجود دارد» و درباره آن همیشه بحث می‌شود.

نظر شما