شناسهٔ خبر: 68604542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگوی شیخ الازهر با مقام اروپایی درباره غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری از دیدار و گفت وگوی شیخ الازهر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قاهره درباره آخرین تحولات غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الیوم السابع، احمد الطیب شیخ الازهر با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به قاهره سفر کرده است، دیدار کرد.

شیخ الازهر در این دیدار گفت: واژگان و عبارت‌ها از بیان درد و رنج مردم فلسطین که در معرض حملات، جنایات و کشتارهای روزانه‌ قرار دارند، عاجز است؛ جنایاتی که در تاریخ جنگ‌ها و منازعات بی‌سابقه است.

وی افزود: آنچه مردم غزه در معرض آن قرار دارند، توحشی است که زبان‌ از تعریف آن ناتوان است، این شجاعت و جوانمردی نیست که یک فرد مسلح به آوارگان بی‌گناه حمله کرده و آنان را به قتل برساند.

الطیب اضافه کرد: می‌توانم بگویم این توحش را در دنیای حیوانات وحشی هم ندیده‌ایم، این رژیم همه معیارهای انسانی را زیر پا گذاشته و فجیع‌ترین جنایات را مرتکب می‌شود، رژیم اشغالگر به متوحشی خون‌ آشام تبدیل شده است که خون بی‌گناهان را می‌ریزد.

در تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۴۱ هزار و ۲۰ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیش تر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد به تازگی بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده است که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

نظر شما