شناسهٔ خبر: 68602216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان عنوان کرد:

دانش‌افزایی و توانمندسازی قریب به ۲۰۰۰ دانش‌آموز مستعد در کردستان

دلنیا گوهری‌نژاد

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با اشاره به اجرای موفق برنامه ملی ایران‌گشت در استان، گفت: این برنامه با تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته به شناسایی قریب به ۲ هزار دانش‌آموز مستعد در سطح استان منجر شده است.

صاحب‌خبر -

جمال سلیمی امروز (۲۰شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن قدردانی از مجموعه دست‌اندرکاران اجرای موفق برنامه ملی ایران گشت، اظهار کرد: این بنیاد توانسته است با ایجاد شبکه‌ای گسترده از همکاری با مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را شناسایی و پرورش دهد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان عنوان کرد: در اجرای این برنامه مطابق با شیوه نامه کشوری، توجه ویژه به مناطق محروم و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان مورد توجه بود.

سلیمی ادامه داد: در قالب برنامه ایران‌گشت، دانش‌آموزان مستعد در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی تخصصی و همچنین مسابقات علمی با الگوهای موفق علمی آشنا شده‌اند.

وی با ابراز رضایت از نتایج این برنامه؛ بر اهمیت همکاری مستمر بین آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی تاکید کرد.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان تصریح کرد: با توجه به موفقیت چشمگیر برنامه ایران‌گشت، بنیاد نخبگان استان در نظر دارد در آینده نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، حمایت از طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزی و ایجاد شبکه‌ای از نخبگان جوان، به توسعه علمی استان کمک کرده و همراه باشد.

انتهای پیام

نظر شما