شناسهٔ خبر: 68597365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تمدید مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره مطبوعات استان اردبیل

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل گفت: مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره استانی مطبوعات تا پایان آبان سال‌جاری تمدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حبیب احمدی اظهار کرد: طبق فراخوان قبلی پنجمین جشنواره استانی مطبوعات به همت خانه مطبوعات و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات مطبوعاتی و تشویق اصحاب رسانه به پرداختن به موضوعات مهم و روزآمد، برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مقاله‌نویسی، محتوای تصویری، عکس و بخش ویژه انتخابات و شعار سال برگزار می‌شود، از نویسندگان، عکاسان، فعالان رسانه‌ای و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود آثار خود را در مهلت تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: محورهای اصلی جشنواره فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان، ورزش و جوانان، محیط زیست و موضوعات مرتبط با استان است.

احمدی بیان کرد: تولیدات رسانه‌ای پیرامون تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) انتخابات (نقش و جایگاه انتخابات در نظام مردم‌سالاری، آزادی انتخاب و حق رأی، مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در قبال انتخابات، انتخابات و توسعه پایدار، انتخابات و امید به آینده) از بخش‌های ویژه این جشنواره است.

وی بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند آثار خود را در قالب تیتر، گزارش، مصاحبه، کاریکاتور، سرمقاله، گزارش تصویری، صفحه آرایی، طنز، چند رسانه‌ای (فیلم، اینفوگرافی و موشن‌گرافی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

احمدی گفت: آثار ارسالی باید از ابتدای دی سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان سال ۱۴۰۳ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز استانی منتشر شده باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ارائه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره از سوی صاحبان آثار برگزیده الزامی است.

وی تصریح کرد: ارسال کپی بریده آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزنامه‌ای که آثار شرکت کنندگان در آنها به چاپ رسیده و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی الزامی است، ضمن اینکه مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

احمدی اظهار کرد: آثار منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره، پذیرفته نخواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل یادآور شد: در رشته‌های تیتر، چند رسانه‌ای، اینفوگرافی، طراحی و صفحه‌آرایی که گاهی فاقد عنوان صاحب اثر هستند؛ در صورتی که به مرحله نهایی راه یابند، تاییدیه مدیر مسئول نشریه برای نام صاحب اثر ضروری است.

احمدی با اشاره به اینکه آثار منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌ها یا ضمائم استانی نشریات سراسری که در زمان فراخوان، فاقد پروانه نمایندگی باشند، نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، یادآوری کرد: آثار منتشر شده در ویژه نامه‌های استانی نشریات سراسری قابلیت ارسال به جشنواره را دارند.

بازرس خانه مطبوعات کشور در ادامه افزود: آثار منتشره در نشریات یا پایگاه‌های خبری که دفتر مرکزی آنها در استان اردبیل نیست و پایگاه‌های خبری که در زمان انتشار اثر فاقد مجوز بوده‌اند، حق شرکت در جشنواره را ندارند.

وی ادامه داد: هیئت انتخاب جشنواره از میان اساتید و روزنامه‌نگاران برجسته منطقه بوده و هیئت داوران ترکیبی از اساتید برجسته استانی و کشوری خواهند بود.

احمدی گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به همراه فرم مشخصات شرکت‌کننده به صورت الکترونیکی به آدرسpressfestival.ir ارسال کنند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل در خاتمه گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس اردبیل، شهرک آزادی، خیابان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان ساختمان خانه مطبوعات به کد پستی ۵۶۱۵۷۷۷۵۴۱ و به شماره تلفن ۳۳۷۲۶۲۵۵-۰۴۵ تحویل دهند.

نظر شما