شناسهٔ خبر: 68596101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

قیمت نفت کاهش یافت

کاهش تقاضای نفت چین سبب کاهش قیمت‌های نفت خام در معامله‌های روز سه‌شنبه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش تقاضای نفت چین با جبران اختلال عرضه از سوی آمریکا به‌دلیل توفان گرمسیری فرانسین، همچنین تداوم تأثیر مازاد عرضه جهان بر بازار سبب شد قیمت‌های نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) کاهش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۶ و ۵۲ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با ۳۲ سنت یا ۰.۴۵درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت معامله‌های آتی نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۳۸ سنت یا ۰.۵۵‌درصد کاهش با قیمت ۶۸ دلار و ۳۳ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

هر دو نوع شاخص نفت خام در معامله‌های پایانی روز دوشنبه (۱۹ شهریور) با افزایش حدود یک‌درصدی همراه بودند.

گارد ساحلی آمریکا عصر دوشنبه به‌دلیل وزش توفان گرمسیری فرانسین سراسر خلیج مکزیک، دستور تعطیلی همه فعالیت‌ها را در شهر براونزویل و دیگر بندرهای کوچک تگزاس صادر کرد.

در همین حال، شرکت اکسون موبیل اعلام کرد که تولید خود را در سکوی تولیدی فراساحلی هوور متوقف کرده است. شرکت شل هم فعالیت حفاری خود را در دو سکو تعطیل کرده و شرکت شورون تولید نفت و گاز در دو سکوی تولیدی فراساحلی خود را متوقف می‌کند.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد در یادداشتی با استناد به داده‌های مرکز ملی توفان آمریکا اعلام کردند: ممکن است در ظرفیت تولید دست‌کم ۱۲۰ هزار بشکه نفت در روز اختلال ایجاد شود.

براساس این گزارش، داده‌های چین روز دوشنبه نشان داد تورم مصرف‌کننده در این کشور در ماه اوت به سریع‌ترین سرعت خود در نیم سال گذشته رسیده است. تقاضای داخلی این کشور در ماه اوت همچنان کاهش داشته و افت قیمت‌های تولیدکننده هم شرایط بدتری را تجربه کرده است.

این در حالی است که داده‌های منتشرشده در روز سه‌شنبه نشان داد صادرات چین در ماه اوت بیشترین رشد را در حدود یک سال و نیم گذشته داشته، اما واردات این کشور هم‌زمان با افت تقاضای داخلی کاهش یافته است.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در مؤسسه آی‌ان‌جی در سنگاپور، گفت: داده‌های مربوط به تجارت چین به بازار نفت کمکی نکرده، بلکه تنها نگرانی‌های مربوط به تقاضا را که مدتی است در بازار ایجاد شده، افزایش داده است.

وی افزود: تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد واردات نفت خام چین نسبت به سال گذشته کاهش یافته و واردات این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پاسال بیش از سه درصد افت داشته است.

نظر شما