شناسهٔ خبر: 68592816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

راز و جرگلان دومین شهرستان خراسان شمالی با پوشش ۱۰۰ درصدی ارتباطات روستایی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه و اینترنت پُرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان راز و جرگلان به عنوان دومین شهرستان این استان با پوشش سبز بعد از شهرستان جاجرم خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این خبرگفت: برای حمایت از روستاییان و تقویت نظام اقتصادی روستاها که به ماندگاری ساکنان در روستاها کمک می کند، توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات، امری مهم و قابل توجه است.
وی افزود: در این راستا، با اجرای پروژهUSO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شده و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.
مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد:  از محل اعتبارات دولتی USO و با هماهنگی و پیگیری های انجام شده، با احداث 23 سایت جدید و ارتقا تکنولوژی 14 سایت تلفن همراه و اجرای بالغ بر144 کیلومتر فیبر روستایی در نقاط مختلف شهرستان راز و جرگلان تحول بزرگ ارتباطاتی در این شهرستان اتفاق افتاد که منجر به پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه و اینترنت پُرسرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان راز و جرگلان  به عنوان دومین شهرستان این استان با پوشش سبز بعد از شهرستان جاجرم گردید.
مرتضوی افزود: با تلاش‌های انجام شده برای تحقق اهداف تعیین ‌شده، هم‌اکنون بیش از  به 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند و روستاهای باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما