شناسهٔ خبر: 68591887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۴ زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

زاهدان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۴ زمین چمن مصنوعی با هدف توسعه سرانه ورزشی در سال‌های اخیر در این استان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی را یک‌هزار و ۳۵۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی زمین چمن‌های مصنوعی مینی فوتبال در روستاها افزایش سرانه ورزش بویژه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان استان است.

وی تاکید کرد: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای این استان می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح سال ورزشی چند منظوره ۲ هزار نفری چابهار، بهره برداری از خانه کشتی زابل یا صرف اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال، تکمیل زمین فوتبال و پیست دو و میدانی شهدای گمنام خاش و اتمام فاز نخست استادیوم زهک از دیگر اقدامات مهم در حوزه ورزش استان در سالهای اخیر بوده است.

وی افزود: همچنین اتمام فاز نخست استادیوم شهید ریگی چابهار، تکمیل زمین فوتبال و پیست دو و میدانی کنارک، زمین چمن و پیست دو و میدانی راسک، تکمیل فاز نخست استادیوم هزار نفری میرجاوه و زمین فوتبال گل بزرگ کالور دشتیاری از دیگر اقدامات در حوزه توسعه ورزش استان در سالهای اخیر بوده است.

بیجار تاکید کرد: با مجموع اقدامات انجام شده در حال حاضر متوسط سرانه فضاهای ورزشی استان ۴۷۸ /.متر مربع به ازای هر نفر است و همچنین متوسط سرانه فضاهای ورزشی بسته در استان ۶۴./.متر مربع به ازای هر نفر و متوسط فضای ورزش روباز به ازای هر نفر ۴۱۳/. برآورد شده است.

نظر شما