شناسهٔ خبر: 68594553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران تاکید کرد

لزوم فرآوری و تبدیل گندم به آرد در گلستان

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه گندم مازاد بر مصرف مردم گلستان از استان خارج می‌شود، گفت: مسئولان استان باید تدبیری اتخاذ کنند تا گندم تولیدی پس از فرآوری و تبدیل به آرد از استان خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علیقلی ایمانی بعدازظهر امروز_ سه‌شنبه بیستم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر دقیق توسط معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، امیدواریم که خودکفایی ایران در گندم مستمر و مداوم باشد.

وی ضمن اشاره به مرغوبیت و برخورداری از پروتئین و گلوتن گندم گلستان در مقایسه با سایر استان‌ها اعلام کرد: گندم مرغوب، افزون‌بر گلستان در استان‌هایی همچون خوزستان، کرمانشاه، فارس و آذربایجان شرقی و غربی نیز تولید می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان پروتئین ۷۰ درصد گندم تولیدی کشورمان بالای ۱۲ درصد است، تصریح کرد: متوسط پروتئین گندم در کشور به ۱۳ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گندم مازاد بر مصرف مردم گلستان از استان خارج می‌شود، یادآور شد: مسئولان و نمایندگان مجلس در گلستان باید تدبیری اتخاذ کنند تا گندم تولیدی پس از فرآوری و تبدیل به آرد از استان خارج شود و با این اقدام، گلستانی‌ها از ارزش افزوده و اشتغالزایی آن بی‌نصیب نمانند.

به گفته ایمانی، تأمین به‌موقع و کافی نهاده‌های کشاورزی، آموزش بهره‌برداران، تأمین بذر اصلاح شده و قیمت‌گذاری معقول و منصفانه از جمله شاخصه‌هایی است که به حفظ و استمرار خودکفایی گندم کمک می‌کند.

وی در خاتمه با اشاره به تولید افزون بر ۱۲ میلیون تن گندم هم‌زمان با سال زراعی گذشته در کشور گفت: با این حجم تولید، ایران در سال‌جاری نیازی به واردات حتی یک کیلوگرم از این محصول ندارد.

نظر شما