شناسهٔ خبر: 68588667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زدودن غبار محرومیت با خدمتی جهادی در دانشگاه پیام نور واحد زهک؛ تکمیل ساختمان پس از ۱۶ سال

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن تفاهم بر تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور زهک پس از ۱۶ سال توسط خیران، این اقدام جهادی را عاملی برای رفاه حال دانشجویان بومی منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل توسلی روز سه شنبه در دیدار فرماندار زهک ضمن تفاهم بر تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور این شهرستان توسط خیران بر توسعه تحصیلات تکمیلی تاکید کرد و افزود: این اقدام مانع مهاجرت نیروی انسانی و قشر تحصیلکرده به سایر استان‌ها می‌شود.

وی همچنین بر افزایش جذب دانشجو و ایجاد رشته های پرمخاطب متناسب با نیاز هر شهرستان در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه اشاره کرد و خواهان تعاملات و همکاری بیشتر در راستای ارتقای دانشگاه و دانشجویان شد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی بومی بوده و در حفظ اخلاق دینی و فرهنگ بومی شهر و منطقه نقش مثبت زیادی دارد، تاکید کرد: هدف دانشگاه پیام نور استان علاوه بر دانشگاهی دانشجو محور، مهارت آفرین و کارآفرین بودن؛ توسعه عدالت آموزشی در مناطق دورافتاده و کم برخوردار منطبق بر بیانیه گام دوم است.

فرماندار زهک نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های منطقه سیستان محیط دانشگاهی و دانشجویی آن است، افزود: ساختمان پیام نور این شهرستان که ۱۶ سال به صورت نیمه تمام رها شده بود با ظرفیت خیران تکمیل و بهره برداری می‌شود و با بهره‌برداری از آن بیش از ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه در شهرستان زهک از فضای آموزشی و امکانات استاندارد بهره‌مند شوند.

حسن دهمرده اظهار کرد: دانشگاه پیام نور فرصتی مناسب برای تحصیل و تربیت دانشجویان در تراز انقلاب است.

وی گفت: نگاه ها به دانشگاه پیام نور مثبت است، برای رفع مشکلات و مطالبات دانشگاه پای کار هستیم و تلاش خود را بر رفع مشکلات دانشجویان این دانشگاه خواهیم کرد.

فرماندار زهک ادامه داد: توسعه، پیشرفت، اشتغال و فرهنگ با رشد فضاهای آموزشی امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا در این دیدار رئیس شورای شهرستان زهک، و عضو مجمع خیران مدرسه ساز کشور، رئیس اداره مخابرات، مدیر اداری دانشگاه پیام نور استان، رئیس دانشگاه پیام نور واحد زهک نیز حضور داشتند.

نظر شما