شناسهٔ خبر: 68591725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

۳۵۵ هزار دانش‌آموز در گیلان ثبت‌نام کردند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۵۵ هزار دانش‌آموز تاکنون برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ نامنویسی کردند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین رمضانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش‌آموز تاکنون در سامانه http://my.medu.ir ثبت‌نام کردند؛ پیش‌بینی می‌شود، امسال ۳۷۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد دانش‌آموزان گیلان نیز در سامانه ثبت سفارش کتاب ثبت نام کرده‌اند افزود: تاکنون ۹۹.۵ درصد دانش آموزان دوره نخست متوسطه، ۸۷ درصد متوسطه دوم نظری‌، ۷۱ متوسطه فنی و حرفه‌ای و ۶۵ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط رشته کاردانش فرآیند ثبت سفارش کتاب را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه درباره شرایط استفاده از سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: براساس مصوبه هیات دولت، امسال شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف به ساماندهی سرویس مدارس شده‌اند.

وی با بیان اینکه اولیاء دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی «سپند» http://irtusepand.ir برای تهیه سرویس وسیله نقلیه اقدام کنند اضافه کرد: تاکنون اسامی بیش از ۱۶ هزار نفر در این سامانه ثبت شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه سرویس جابجایی دانش آموزان نیز نباید فارغ از پروسه تعلیم و تربیت باشد،گفت: آموزش و پرورش به عنوان عضو شورای ترافیک همواره حافظ منافع اولیاء و دانش‌آموزان است.

بر اساس آخرین آمار؛ دانش‌آموزان گیلان سال تحصیلی جدید را در سه هزار و ۸۵۹ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سال تحصیلی جدید آغاز می‌کنند.

جشن غنچه‌ها ویژه مهدهای کودک و پیش دبستانی ۲۶ شهریورماه، جشن شکوفه‌ها برای نوآموزان پایه اول و جشن جوانه‌ها ویژه ورودی پایه هفتم به ترتیب روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.

زنگ مهر و ایثار ویژه بازگشایی مدارس نیز در نخستین روز ماه مهر و زنگ نماز نیز در همین روز همزمان با وقت نماز ظهر نواخته می‌شود؛ شعار سال تحصیلی جدید «برای ایران، برای مدرسه» است.

نظر شما