شناسهٔ خبر: 68587470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کره شمالی: سلاح‌های هسته‌ای را بصورت تصاعدی افزایش می‌دهیم

فارس

در پی تشدید تنش‌ها در مرز دو کره، رهبر کره شمالی اعلام کرد که قصد دارد به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش، تعداد سلاح‌های اتمی خود را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جریان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس کره شمالی تصریح کرد که پیونگ‌یانگ با «تهدید جدی» مواجه است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی سپس با این مقدمه متعهد شد که تلاش‌ها برای آماده‌سازی کامل نیروی اتمی این کشور را به منظور مقابله با ایالات متحده و همپیمانان این کشور افزایش دهد.

کیم جونگ اون تأکید کرد رهبر کره شمالی گفت که این کشور اکنون در حال اجرای سیاست ساخت نیروی اتمی به‌منظور افزایش «تصاعدی» تعداد سلاح‌های اتمی است.

وی در مراسم روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که کره شمالی باید «توانمندی هسته‌ای و آمادگی خود را برای استفاده صحیح از آن در هر زمان معین برای تضمین حقوق امنیتی کشور» به طور کامل آماده کند.

کیم تصریح کرد که به‌منظور «مواجهه با تهدیدات گوناگون آمریکا و پیروانش» نیاز به حضور نظامی مستحکم و قدرتمندی وجود دارد.

کره شمالی بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول در نزدیکی مرز این کشور از جمله برگزاری رزمایش‌های گسترده هشدار داده است و تأکید کرده که چنین اقداماتی تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی قصد دارد امروز (سه‌شنبه)، با کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل (UNC) نشست در سطح وزرا برگزار کند.

فرماندهی سازمان ملل به فرماندهی ارتش ایالات متحده آمریکا در کره جنوبی مستقر شده است.

ماه گذشته، آلمان نیز به این فرماندهی در کره جنوبی برای نظارت بر مرز بین کره جنوبی و کره شمالی پیوست.

کره شمالی از این فرماندهی به‌عنوان یک سازمان غیرقانونی جنگی یاد می‌کند و عضویت آلمان در این سازمان را اقدامی تنش‌زا توصیف کرده است.

نظر شما