شناسهٔ خبر: 68587395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تصمیم خطرناک رهبر کره شمالی

ایسنا : در گزارش خبرگزاری «کی‌سی‌ان‌ای» آمده است که رهبر کره‌شمالی دوشنبه در سخنانی به مناسبت سالروز تاسیس «جمهوری دموکراتیک خلق کره» گفت، این کشور باید «توانایی هسته‌ای و آمادگی خود را برای استفاده مناسب از آن در هر زمانی برای تضمین حقوق امنیتی کشور» به طور کامل‌تری آماده کند.

صاحب‌خبر -

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تاکید کرد که این کشور اکنون در حال اجرای سیاست ساخت نیروی هسته‌ای برای افزایش «تصاعدی» تعداد سلاح‌های هسته‌ای است.

او افزود که برای رویارویی با «تهدیدات مختلف ناشی از ایالات متحده و پیروانش» به حضور نظامی قوی نیاز است.

کیم همچنین گفت کره‌شمالی با «تهدید بزرگی» از سوی بلوک نظامی هسته‌ای تحت رهبری ایالات متحده در این منطقه مواجه است.

کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) نشستی در سطح وزرای دفاع با کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل متحد (UNC) برگزار خواهد کرد. فرماندهی سازمان ملل توسط فرمانده ارتش ایالات متحده مستقر در کره‌جنوبی رهبری می‌شود.

ماه گذشته، آلمان آخرین کشوری بود که به فرماندهی سازمان ملل در کره‌جنوبی پیوست که به نظارت بر مرزهای بسیار مستحکم شده با کره‌شمالی کمک می‌کند و متعهد شده است در صورت وقوع جنگ از سئول دفاع کند.

کره‌شمالی از فرماندهی سازمان ملل موسوم به یوان‌سی به‌عنوان «سازمان جنگ غیرقانونی» و ورود آلمان به نیروی نظارت بر مرزهای سازمان ملل به رهبری ایالات متحده، به‌عنوان افزایش تنش انتقاد کرده است.

 

نظر شما