شناسهٔ خبر: 68585664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پرداخت بیش از ۳۰ درصد از پول گندم کشاورزان کردستانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: تاکنون در مجموع بیش از شش هزار میلیارد تومان، معادل ۳۰‌.۶۹ درصد از ارزش کل گندم‌های خریداری شده استان کردستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری با بیان اینکه ۱۲ درصد گندم کشور در استان کردستان تولید می‌شود، اظهار کرد: کردستان برای دومین سال متوالی کردستان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان، بعد از استان خوزستان رتبه دوم و در تولید گندم دیم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر نیز بیش از ٤۲۵ هزار تن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: این موفقیت افتخاری بزرگ برای استان کردستان به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که استان در زمینه کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک همچون گندم پیشگام است.

نوری این جهش را الگویی برای سایر استان‌ها در زمینه تولید گندم و مدیریت جهادی عنوان و تاکید کرد: جهش تولید در کردستان تنها محدود به این محصول نیست و استان در زمینه تولید گوشت سفید، تخم مرغ، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی و محصولات باغی نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: آمار تولید محصولات استراتژیک همچون گندم نشان می‌دهد که استان کردستان در زمینه کشاورزی و تولید محصولات مختلف در جایگاه ممتاز کشاورزی قرار دارد و رشد اقتصادی استان را نیز تحت تأثیرات مثبت قرار داده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم محقق شده نسبت به برآورد میزان خرید در سال جاری، ۹۷ درصد محقق شده است.

نوری اضافه کرد: در مجموع تاکنون مبلغ کل واریزی شش هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان معادل ۳۰.۶۹ درصد ارزش کل اطلاعات ارسالی گندم‌های خریداری شده به بانک کشاورزی است که سامانه نیز فعال و پرداختی ادامه دارد.

پرداخت پول گندم تا پایان شهریور ادامه دارد

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز گفت: امروز دوشنبه نوزدهم شهریور در ششمین مرحله از طلب گندم‌کاران قریب ۲ هزار میلیارد تومان به حسابشان واریز شد.

وی افزود: روند پرداخت بهای گندم خریداری شده مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان شهریور به صورت مستمر ادامه دارد.

نظر شما