شناسهٔ خبر: 68584971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های نشاط اجتماعی و فرهنگی در سواحل مازندران

«عزیز زاده گرجی» گفت: مسئولان مازندران با پیش بینی حضور میلیونی گردشگران در سواحل با بسیج دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمات رسانی به مسافران و اجرای طرح‌های نشاط اجتماعی و فرهنگی تلاش کردند تا سفری دلپذیر برای هموطنان در تابستان پیش رو صورت پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «قاسم عزیززاده گرجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در ستاد ساماندهی سواحل اظهار داشت: تعداد نجات یافتگان از غرق شدگی در آب‌های دریای خزر از ابتدای خرداد تا ۱۸ شهریور توسط ناجیان غریق استقرار یافته در نوار ساحلی به ۸۰۹ نفر رسید؛ که از این تعداد ۵۸۷ نفر آقا و ۲۲۲ نفر خانم بودند.

وی با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران نسبت به سال گذشته که از ۴۵ نفر به ۲۰ نفر کاهش یافت، آن را ناشی از تمرکز مدیریتی دانست و افزود: امسال با راهبری‌های استاندار و بسترسازی‌های فرهنگی کاهش جدی آمار غریق را در سواحل استان شاهد بودیم.

عزیززاده گرجی با تأکید بر اینکه غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اذعان داشت: مردم از ورود به مناطق خطر‌آفرین جهت شنا جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نصب بنر و پرچم هشدار در سواحل خطرآفرین، از مردم خواست به اخطار‌های ناجیان توجه کنند و ادامه داد: همچنین گشت‌های دریایی، خودرویی و موتوری را نیز در سواحل راه اندازی کردیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر‌اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در نوار ساحلی استان مازندران، در حال حاضر ۷۳۹ نقطه به عنوان نقطه خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده‌اند.

عزیززاده گرجی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در طول بیش از ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران، تصریح کرد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در قالب چند شیفت به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند؛ ۱۳۳۰ نفر ناجیان از سوی استانداری و ۲۳۰ نفر نیز شامل نیرو‌های داوطلب هلال احمر در نقاط خطر‌آفرین ساحلی مازندران مستقر هستند؛ ۲۰۰ نفر نیز در مجموع طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: رویکرد مردمی سازی فرآیند مدیریت در سواحل دریای خزر هدف محوری وزارت کشور است.

عزیززاده گرجی گفت: با توجه به سفر میلیونی هموطنان به سواحل دریا در تابستان تدوین برنامه‌های فرهنگی دریا در دستور کار قرار گرفت و توزیع بسته‌های فرهنگی متنوع انجام پذیرفت و با هماهنگی خوب دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تابستان امسال وضعیت مطلوبی را در سواحل استان شاهد بودیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما