شناسهٔ خبر: 68584688 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

اپل از ویژگی Visual Intelligence رونمایی کرد

اشکان دولتی / theverge

صاحب‌خبر -

اپل در رویداد امشب خود از ویژگی جدیدی به نام Visual Intelligence رونمایی کرد که بخشی از مجموعه امکانات Apple Intelligence است و تا پایان سال جاری به دستگاه‌های آیفون اضافه می‌شود. 

این ویژگی، مشابه قابلیت‌های موجود در سیستم‌های هوش مصنوعی چند‌وجهی گوگل و OpenAI، امکان شناسایی فوری هر چیزی که کاربر می‌بیند را فراهم می‌کند. به گفته کریگ فدریگی، این ویژگی با استفاده از دکمه جدید Camera Control کار می‌کند؛ این دکمه خازنی روی لبه کناری آیفون 16 و 16 پرو قرار دارد. 

کاربران برای استفاده از Visual Intelligence کافی است دکمه را فشار داده و نگه دارند و سپس دوربین گوشی را به سمت شیء مورد نظر بگیرند. این قابلیت می‌تواند به کمک گوگل سرچ یا چت‌جی‌پی‌تی کار کند و اطلاعاتی مانند تشخیص نژاد سگ یا ساعت‌های کاری یک رستوران را تنها با گرفتن گوشی به سمت آن‌ها، به سرعت ارائه دهد. 

رونمایی اپل از Visual Intelligence

ویژگی Visual Intelligence با استفاده از ترکیبی از هوش مصنوعی روی دستگاه و خدمات اپل کار می‌کند و تصاویری که گرفته می‌شود را ذخیره نمی‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با گرفتن عکس از یک رستوران، اطلاعاتی درباره ساعت‌های کاری آن دریافت کنید. همچنین با گرفتن عکس از یک تبلیغ، جزئیاتی مانند عنوان، تاریخ و مکان به طور خودکار ثبت می‌شود.

با وجود اینکه اپل زمان دقیق عرضه این قابلیت را اعلام نکرده است، قرار است تا پایان امسال در دسترس کاربران قرار گیرد. Visual Intelligence یک گام بزرگ در راستای ارتقای تجربه کاربری آیفون است و برای کاربران کنجکاو و عاشق فناوری، ابزاری بسیار کاربردی خواهد بود.

سیب‌اپ، بزرگترین اپ‌استور iOS ایرانی

برچسب‌ها:

نظر شما