شناسهٔ خبر: 68584101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای ارتش لتونی: پهپاد روسی سقوط کرده در کشور ما، حامل مواد منفجره بود

تهران-ایرنا- مقامات لتونی امروز (دوشنبه) مدعی شدند که یک فروند پهپاد نظامی روسیه که روز شنبه در لتونی سقوط کرد، مواد منفجره‌ای را حمل می‌کرد که به احتمال زیاد برای اوکراین در نظر گرفته شده بود اما به سمت حریم هوایی لتونی منحرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ژنرال لئونیدس کالنینس فرمانده نیروهای مسلح لتونی در نشستی مطبوعاتی ادعا کرد که مواد منفجره پهپادی که در لتونی به زمین نشست، «به احتمال زیاد برای اوکراین در نظر گرفته شده بود اما پس از کشف در لتونی خنثی شد».

به نوشته رویترز به نقل از بیانیه امروز وزارت دفاع لتونی، این پهپاد وارد منطقه روستای «گایگالاوا» در حدود ۹۰ کیلومتری مرز بلاروس شد و در همان جا سقوط کرد.

رومانی و لتونی که هر دو از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و از اوکراین در جنگ بیش از دو سال و نیم با روسیه حمایت کرده‌اند، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند که در حال بررسی مواردی از پهپادهای روسی پس از نقض حریم هوایی آنها هستند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز گذشته با ادعای این که پهپادهای روسیه حریم هوایی لتونی و رومانی را نقض کرده‌اند، این اقدام را محکوم کرد.

معاون دبیرکل ناتو، این وقایع را «غیرمسئولانه و به طور بالقوه خطرناک» خواند و گفت هیچ نشانه‌ای از حمله عمدی روسیه به کشورهای عضو این ائتلاف دیده نمی‌شود.

ارتش لتونی نیز پیشتر اعلام کرد هیچ نشانه‌ای دال بر ارسال عمدی پهپاد مسکو یا مینسک به این کشور وجود ندارد.

نظر شما