شناسهٔ خبر: 68576665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وجوه کلاهبرداری اینترنتی به مالباختگان در طبس بازگشت

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان طبس خراسان جنوبی گفت: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه کلاهبرداری اینترنتی به حساب ۲ نفر از شهروندان برگشت داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عباس حسنی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی آنان با ارسال پیامک حاوی لینک ناشناس، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی، اقدامات لازم در راستای ردگیری مبالغ برداشتی انجام شد.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا طبس طی اقدامات شبانه‌روزی توانستند در هفت مرحله تراکنش بانکی سرمایه مالباختگان حین انتقال توسط کلاهبرداران را در حساب‌های آنان مسدود و از سرقت وجوه جلوگیری کنند همچنین درخصوص مقداری از سرمایه مالباختگان که توسط کلاهبرداران صرف خرید ارزهای دیجیتال شده بود با هماهنگی شرکت‌های مربوطه نسبت به مسدود کردن حساب کاربرهای خریدار اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان اینکه کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان برگشت داده شد گفت: این اقدام به موقع کارشناسان سایبری پلیس فتا، رضایت مالباختگان را به همراه داشت و موجب خوشحالی آنان و خانواده‌هایشان شد که از عملکرد پلیس تقدیر و تشکر کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه به رغم آموزش‌ها، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها به صورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع رسانی می‌شود، باز هم شاهد هستیم تعدادی از شهروندان همچنان با سهل‌انگاری و کم‌دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را می‌خورند و روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک کرده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی می‌شوند لذا همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ حسنی با اشاره به اینکه دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و از بین بردن بسترهای آسیب‌پذیری در اولویت همیشگی ماموریتی پلیس فتا قرار دارد، به مردم توصیه کرد: از باز کردن لینک‌های با منابع ناشناس تحت هر عنوان خودداری و اطلاعات شخصی حساب‌های خود اعم از شماره‌های رمز و ccv۲ را به اشخاص غیر اعلام نکنند.

وی گفت: شهروندان در صورت کلاهبرداری از آنان با تلفن شبانه روزی فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

نظر شما