شناسهٔ خبر: 68575847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی طبس خبر داد؛

استرداد ۳.۵ میلیارد وجوه کلاهبرداری اینترنتی به حساب مالباختگان

بیرجند- فرمانده انتظامی شهرستان طبس از برگشت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه کلاهبرداری شده از ۲ نفر از شهروندان به حسابشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس حسنی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی آنان از طریق ارسال پیامک حاوی لینک ناشناس, بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفته و ضمن هماهنگی قضائی، اقدامات لازم در راستای ردگیری مبالغ برداشتی صورت گرفت.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا طبس طی اقدامات شبانه‌روزی، توانستند در ۷ مرحله تراکنش بانکی سرمایه مالباختگان حین انتقال توسط کلاهبرداران را در حساب‌های آنان مسدود و از سرقت وجوه جلوگیری کردند و همچنین مقداری از سرمایه مالباختگان که توسط کلاهبرداران صرف خرید ارزهای دیجیتال شده بود با هماهنگی شرکت‌های مربوطه نسبت به مسدود نمودن حساب کاربرهای خریدار اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان اینکه کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان برگشت داده شد، بیان کرد: این اقدام به موقع کارشناسان سایبری پلیس فتا رضایت مالباختگان را به همراه داشت و موجب خوشحالی ایشان و خانواده‌هایشان گردید و از عملکرد پلیس تقدیر و تشکر کردند.

سرهنگ حسنی ادامه داد: متأسفانه علیرغم آموزش‌ها، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها به صورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع رسانی می‌شود، باز هم شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان همچنان با سهل‌انگاری و کم‌دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را خورده و بر روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک کرده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی شده و همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و از بین بردن بسترهای آسیب‌پذیری در اولویت همیشگی مأموریتی پلیس فتا قرار دارد، به مردم توصیه کرد: از باز کردن لینک‌های با منابع ناشناس تحت هر عنوانی خودداری کرده و اطلاعات شخصی حساب‌های خود اعم از شماره‌های رمز و ccv۲ را هرگز به اشخاص غیر اعلام نکنند و در صورت کلاهبرداری از آنان با تلفن شبانه روزی فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

نظر شما