شناسهٔ خبر: 68572525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد

لزوم کاهش اطاله دادرسی و تعیین‌ تکلیف پرونده‌های مسن و معوق

رئیس کل دادگستری استان سمنان بر لزوم تعیین‌ تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق و به تبع آن، کاهش اطاله دادرسی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری امروز (۱۹ شهریور ماه) در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌نیا، امام جمعه آرادان و مسئولان قضایی این شهرستان که با حضور دادستانی مرکز استان و معاونان دادگستری استان انجام شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی در اجرای منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه برای نیل به اهداف و سیاست‌ها به‌صورت برنامه‌محور عمل می‌کند و این رویکرد در قالب سند تحول و تعالی و برنامه عملیاتی در سراسر کشور و همچنین استان سمنان پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه خطیر و ارزشمند ائمه جمعه، ادامه داد: برای دستگاه عدلیه استان تکریم مراجعین و حفظ رضایتمندی مردم در تمام مراحل رسیدگی به‌عنوان یک اولویت مهم مطرح است و تحقق این سیاست مستلزم رسیدگی‌های به‌موقع، توأم با صحت و دقت قضایی همراه جلوگیری از اطاله دادرسی است.

او بیان کرد: انتظار می‌رود ائمه جمعه و صاحبان منابر در راستای پیشگیری از وقوع جرم، حفظ و احیای حقوق عامه، استفاده از مجازات‌های جایگزین قضایی از طریق صلح و سازش فی‌مابین اشخاص و حل و فصل منازعات مردم بیش از پیش، از دستگاه قضایی استان پشتیبانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از عملکرد کارکنان قضایی و اداری در آرادان، گفت: انتظار می‌رود همکاران قضایی در مواردی مانند تعیین تکلیف به‌موقع و قانونی پرونده‌های مسن، معوق و رسوبی، رسیدگی به‌موقع و متقن به پرونده‌های ارجاعی، تعیین تکلیف قانونی و جلوگیری از نگهداری اموال و اشیای مهم در شعب اجرای احکام و ... تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان سفر به شهرستان آرادان از اداره‌ها و بخش‌های مرتبط با دستگاه قضایی، دادسرای شهرستان، مراجع انتظامی و دفاتر خدمات قضایی آرادان و ... دیدن کرد.

انتهای پیام

نظر شما