شناسهٔ خبر: 68568827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام پوتین به رهبر کره‌شمالی

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره، در پیامی به «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تبریک گفت و خاطرنشان کرد که روابط ۲ کشور در سطح بالایی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) در این پیام تلگرامی پوتین آمده است: «رفیق عزیز، کیم جونگ اون، لطفا تبریکات صمیمانه من را به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره بپذیرید. روابط بین کشورهای ما، بر اساس سنت‌های حسنه دوستی و حسن همجواری، در سطح بالایی قرار دارد و این را مذاکرات سازنده و معنادار اخیر ما در پیونگ‌یانگ کاملا تأیید کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه ابراز اطمینان کرد که از طریق تلاش‌های مشترک، کشورها به تقویت مشارکت استراتژیک همه‌جانبه خود ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر «دیمیتری مدودف» رئیس حزب روسیه متحد و نایب رئیس شورای امنیت روسیه هم پیام تبریکی به کیم جونگ اون ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در پیام این رئیس‌جمهور سابق روسیه آمده است: «رفیق عزیز کیم جونگ اون، لطفا تبریک صمیمانه من را به مناسبت روز تأسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره بپذیرید. برای شما رفیق عزیز کیم جونگ اون، آرزوی سلامتی و موفقیت‌های جدید و صلح و رفاه برای جمهوری دموکراتیک خلق کره دارم.»

مدودف افزود که تحت رهبری کیم، این کشور «در مواجهه با فشار بی‌سابقه نیروهای مخرب، پیوسته مسیر انتخاب شده را دنبال می‌کند» و به تقویت حاکمیت و استقلال خود ادامه می‌دهد. او همچنین خاطرنشان کرد که تعامل بین روسیه متحد و حزب کارگران کره «یک جزء مهم از مشارکت استراتژیک جامع بین مسکو و پیونگ‌یانگ است.»

انتهای پیام  

نظر شما