شناسهٔ خبر: 68557906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد:

کرمان میزبان کنگره ملی ادبیات پایداری

سردار امیریان گفت: برگزاری یازدهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» اثر بسیاری در دیدگاه علمی و پژوهشی نسبت به موضوع ادبیات پایداری دارد و این کنگره می‌تواند در تبیین ادبیات پایداری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نقش ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ سردار سرتیپ دوم مهدی امیریان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز در مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری» در کرمان با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این کنگره در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه شهید باهنر کرمان و برگزاری موفق ۱۰ دوره این کنگره با ارسال بیش از ۱۰ هزار اثر، اظهار داشت: برگزاری این کنگره اثر بسیاری در دیدگاه علمی و پژوهشی نسبت به موضوع ادبیات پایداری دارد و این کنگره می‌تواند در تبیین ادبیات پایداری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نقش ایفا کند.

وی افزود: دبیر علمی آن احمد امیری خراسانی از دانشگاه کرمان و سرهنگ محمود مهدوی‌فر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، دبیر اجرایی آن است.

ادبیات پایداری طلایه‌دار اندیشه پایداری

سپس در ادامه علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به‌صورت‌ ویدئو کنفرانس،  با تاکید بر اینکه کنگره ادبیات پایداری در طول ۱۰ دوره برگزاری، رشد کمّی و کیفی پیدا کرده است، اظهار داشت: پایداری بخش ناگسستنی از اندیشه اسلام ناب محمدی است و مفهوم آن جنگ و جنگ‌طلبی نیست؛ بلکه ایجاد ظرفیت برای صلح و عدالت و مقابله با متجاوز است.

وی پایداری را یک مکتب فکری دانست که اگر درست استفاده شود، صلح را گسترش و فرهنگ دوستی را تعمیق می‌بخشد.

او اظهار کرد: پایداری متکی بر باور است و باید باور پایداری را در جهان توسعه داد که این امر عملاً به تعمیق و تحقق پایداری و صلح کمک می‌کند.

جعفری ادبیات پایداری را طلایه‌دار و مشعل‌دار فرهنگ و اندیشه پایداری دانست و تاکید کرد: امروز پایداری مکتب شناخته شده‌ای است که انقلاب اسلامی و محور مقاومت از دستاوردها و تجارب موفق این مکتب به شمار می‌رود.

وی گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید ظرفیت‌های جدیدی در داخل و خارج کشور ایجاد کند و بخش بین‌الملل آن نیز باید گسترش پیدا کند؛ زیرا کشورها و اندیشمندان و نخبگان متعدد آزاده‌ای که این فرهنگ را می‌پذیرند، زیاد هستند و به رشد این اندیشه و تقویت علمی مبانی فکری کنگره کمک می‌کنند.

او همچنین یادآور شد: دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی کشور باید در این کنگره مشارکت داده شوند و ظرفیت‌های علمی کشور در آن به کمک گرفته شود.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در پایان گفت: کنگره ملی ادبیات پایداری باید با بهره‌گیری از نخبگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به‌سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند.

رونمایی از پوستر کنگره

همچنین از پوستر یازدهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در سالن جلسات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کرمان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، دبیر علمی یازدهمین کنگره ملی «ادبیات پایداری»، جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه استان رونمایی شد.

در این مراسم سرهنگ محمود مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در این مراسم گفت :  این دوره از کنگره از امروز آغاز شده و تا ۳۰ دی‌ امسال آماده پذیرش مقالات از سراسر کشور است.

وی افزود : پوستر کنگره به تمام دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و علمی ارسال می‌شود و یازدهمین دوره این کنگره اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

46

نظر شما