شناسهٔ خبر: 68556346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اوقات فراغت بهترین زمان برای یادگیری قرآن کریم است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان قبل از ظهر امروز در آیین پایانی اوقات فراغت موسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به  اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با حضور جمع کثیری از مدیران موسسات شهر سنندج و اعضای برجسته و فعال این موسسات در محل تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار شد گفت: در ایام اوقات فراغت که بیشتر در تابستان ها مورد نظر است بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است.

وی افزود: اگرچه تابستان ها به دلیل تعطیلی مدارس، اوقت فراغت دانش آموزان بیشتر است، اما نبایستی جریان و فرآیند یادگیری قرآن کریم را تنها موکول به تابستان ها نمود بلکه تداوم یادگیری در طول سال صورت گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک ربیع الاول ماه میلاد ختم مرتبت حضرت محمد(ص)، اضافه کرد: تربیت و آموزش در همه عرصه ها در استان فرهنگی کردستان نیاز ضروری است لازم است در عرصه های مختلف به ویژه آموزش وتربیت قرآنی و همچنین هنری در استان مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد

وی تصریح کرد: از مهمترین ارکان تربیتی امروز جامعه کردستان خانواده است، خانواده به عنوان محمل بسیار مهم و تاثیرگذار در تربیت و آموزش قرآنی است.

ایشان در خصوص فعالیت های اوقات فراغت امسال خاطرنشان کرد: در طول تابستان امسال 3283 نفر در موسسات قرآنی آموزش قرآن کریم شامل روانخوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام دیده اند، این فعالیت ها در طرح شهید آوینی تعریف و در سامانه الکترونیکی حمد نیز مشخصات کلیه شرکت کنندگان در این طرح درج شده است.

دریایی در پایان عرایض خویش عنوان کرد: محلات در فرآیند تربیت و آموزش نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، محلات قرآنی و هنری در سطح شهرهای استان از سوی نهادهای عمومی دستگاه های اجرایی مدنظر باشد. 

در پایان این آیین از 9نفر از مدیران موسسات فرهنگی وقرآنی تجلیل وقدردانی بعمل آمد.

نظر شما