شناسهٔ خبر: 68591827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج با هدف ترویج فرهنگ قرآنی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر گفت: مسابقات قرآن و عترت بسیج با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات قرآن و عترت بسیج در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی برای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در بخش خانوادگی خانواده‌ها می‌توانند به دو حالت در مسابقه شرکت کنند نوع اول که فقط پدر و مادر باید ۵ آیه از قرآن کریم را حفظ کنند و محتوای یکی از این آیات را به دلخواه خود در ۱۱۴ ثانیه ارائه دهند.

مقیمی اظهار داشت: در نوع دوم مسابقه خانوادگی قرآن و عترت نیز باید فرزندان به همراه پدر و مادر ۵ آیه قرآن را حفظ کنند و محتوای یکی از این آیات را در ۱۱۴ ثانیه ارائه دهند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر گفت: اگر خانواده‌ها فرزند زیر ۷ سال دارند باید ۵ سوره آخر قرآن را حفظ کنند همچنین اگر ۷ تا ۹ سال باشند باید ۵ سوره آخر قرآن را حفظ کنند و یک آیه موضوعی قرآن را حفظ و مفهوم آن را د ۱۱۴ ثانیه ارائه دهند.

او تصریح کرد؛ بچه‌های ۱۰ تا ۱۵ سال باید ۵ سوره قرآن را حفظ کنند و سه آیه موضوعی نیز حفظ کنند و مفهوم یکی از این آیات را در ۱۱۴ ثانیه بیان کنند.

مقیمی اظهار داشت: بچه‌های ۱۶ تا ۱۸ سال نیز باید ۵ آیه ذکر شده در ۵ درس اول کتاب صراط را حفظ کنند و ارائه جذاب از یکی از آن آیات را داشته باشند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر گفت: در بخش گروهی نیز افراد می‌توانند با دوستان خود تیمی قوی تشکیل دهند و در مسابقه شرکت کنند و این تیم باید ۵ نفره باشد و هر کدام از اعضای تیم وظایفی را بر عهده گیرند.

او تصریح کرد: وظایف اعضای تیم نیز شامل حفظ ده آیه از قرآن، حفظ ۱۰ حکمت از نهج البلاغه، حفظ دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه، ارائه ۱۱۴ ثانیه‌ای یکی از دروس جلد دوم درسنامه صراط، ارائه ۱۱۴ ثانیه از یکی از دروس جلد سوم درسنامه صراط است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر گفت: اعضای گروه باید به سوالات اطلاعات عمومی قرآنی جواب دهند همچنین جمع خوانی تقلیدی از یکی از فراز‌های تلاوت به وسیله قاریان مشهور نیز باید انجام دهند.

مقیمی اظهار داشت: در بخش فردی نیز افراد می‌توانند با حفظ ده آیه موضوعی در مسابقات قرآن و عترت بسیج شرکت کنند و قهرمان قرآنی محله خود شوند.

او تصریح کرد: رشته‌های بخش فردی مسابقه قرآن و عترت ساده و عمومی هستند و حتی خردسالان زیر ۷ سال نیز می‌توانند به صورت فردی وارد این رقابت قرآنی شوند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اشکذر: برای حافظان و قاریان قرآن نیز رقابت جذابی پیش بینی شده و افراد علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات برای دریافت آیین نامه و کسب اطلاعات بیشتر عدد ۱ را به سامانه ۶۶۰۰۰۵ ارسال کنند.

او بیان کرد: ثبت نام در مسابقه قرآن و عترت بسیج تا ۲۰ شهریور سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند در این مسابقه ثبت نام کنند.

نظر شما