شناسهٔ خبر: 68553849 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

معاون استاندار: قم نیازمند افزایش ظرفیت سرویس مدارس

صاحب‌خبر -

با توجه به افزایش تقاضای خانواده ها برای سرویس مدارس در سال جاری، سازمان تاکسیرانی باید با افزایش ظرفیت سرویس مدارس پاسخگوی خانواده ها باشد.

معاون استاندار: قم نیازمند افزایش ظرفیت سرویس مدارس
تین نیوز |

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: با توجه به افزایش تقاضای خانواده ها برای سرویس مدارس در سال جاری، سازمان تاکسیرانی باید با افزایش ظرفیت سرویس مدارس پاسخگوی خانواده ها باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در جلسه هماهنگی سرویس مدارس قم ، افزود: امسال تقاضا برای سرویس مدارس افزایش یافته و خانواده ها خواستارند تا فرزندان را با سرویس تحت نظارت تاکسیرانی به مدرسه بفرستند.

حسینی مقدم اضافه کرد: سرویس مدارس به صورت رسمی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی است و رانندگان نیز باید تحت آموزش قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید ظرفیت شرکت های مرتبط با سرویس مدارس افزایش یابد تا بتوانیم پاسخگوی تقاضای خانواده ها باشیم.

حسینی با اشاره به این که امسال سرویس مدارس به طور کامل به سازمان تاکسیرانی سپرده شده، گفت: آموزش و پرورش باید بتواند به ماموریت اصلی که تعلیم و تربیت است، بپردازد.

راه اندازی شعبه رسیدگی به تخلفات رانندگان سرویس مدارس

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این جلسه گفت: شرایطی برای رانندگان سرویس مدارس درنظر گرفته شده که باید آنان تمام این شرایط را دارا باشند.

سعید کاویانی با اشاره به استعلام راننده و شرایط اتومبیل، اضافه کرد: سه تخلف از جمله عبور از چراغ قرمز و انحراف به چپ باعث می شود تا یک سال راننده شرایط حضور در سرویس مدارس را نداشته باشد.

وی با تاکید بر دارا بودن گواهی معتبر عدم اعتیاد و عدم سوپیشینه برای راننده ها، ادامه داد: آموزشی برای اولیا، مربیان، دانش آموزان و رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شده که باید انجام شود.

وی با اخطار نسبت به واگذاری سرویس مدارس به راننده ای غیر از رانندگان تایید صلاحیت شده، تصریح کرد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات رانندگان در تعزیرات مستقر است که تخلفات مرتبط با سرویس مدارس خارج از نوبت و به صورت ویژه رسیدگی می شود.

ضرورت نصب هولوگرام بر روی سرویس مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز دراین جلسه با اشاره به بخشنامه جدید هیات وزیران در ارتباط با سرویس مدارس، گفت: امسال آموزش و پرورش نقشی در تامین سرویس مدارس ندارد.

علیرضا رحیمی با اشاره به حساسیت موضوع سرویس مدارس، افزود: به همه مدیران تاکید شده تا روان شدن این موضوع همراهی لازم با اولیا و رانندگان را داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان باید آموزش های لازم را دریافت کنند و هولوگرام مخصوص سرویس مدارس را روی خودرو نصب کنند.

وی گفت: در روستاها از سه سال پیش مصوبه شورای آموزش و پرورش بوده که هزینه یک سوم سرویس مدارس را آموزش وپرورش، یک سوم بخشداری ها و یک سوم دیگر را اولیا پرداخت کنند؛ ولی مشکل کنونی نبود سرویس است که باید راهکار اصولی برای آن اندیشیده شود.

افزایش ۸۰ درصدی تقاضا برای سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: امسال تمام اقدامات برای ساماندهی سرویس مدارس به شهرداری و بلاخص تاکسیرانی واگذار شده است.

قاسم طالبی افزود: به دلیل کم بودن زمان برای انجام مراحل قانونی، پیش ثبت نام سرویس مدارس با دریافت مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب انجام شد تا پس از تصویب نرخ نامه، مراحل تکمیلی انجام شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته شهرداری قم سرویس مدارس را برای ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۱۵۳ مدرسه ساماندهی کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ ، ۵۰ درصد افزایش یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: اما امسال تاکنون ۲۲ هزار دانش آموز از یک هزار و ۱۹۰ مدرسه در سامانه سپند ثبت نام کرده اند و پیش بینی می کنیم این تعداد به ۳۵ هزار نفر افزایش یابد.

طالبی گفت: امسال تعداد دانش آموزان نسبت به پارسال ۸۰ درصد افزایش یافته، ولی شرایط احراز صلاحیت برای رانندگان سخت تر شده است.

به گفته وی، ۱۲ شرکت ارایه دهنده خدمات برای سرویس مدارس در استان فعالیت دارند که تاکنون ۶ شرکت توانسته اند ضمانت نامه لازم برای سرویس مدارس را ارایه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما