شناسهٔ خبر: 68556183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌های لرستان ممنوع و مجازات دارد

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی یك ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد. مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی یك ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ عارف امرایی به خبرنگاران ،اظهار کرد: براساس ماده ۷ لایحه قانون ایمنی راه ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر در راه ها و حریم قانونی جاده ها و همچنین هر گونه عملیاتی كه موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع و جرم محسوب شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، مرتكبان جرایم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از ۳ ماه تا ۲ سال محكوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتكب یا مرتكبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به یك تا ۶ ماه حبس یا به پرداخت جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون ریال محكوم خواهند شد.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای  لرستان بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب درختكاری و عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان امكانپذیر است.

 انتهای پیام 

نظر شما