شناسهٔ خبر: 68552896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پیروزی امنیتی ایران در شمال عراق

️اتحادیه میهنی کردستان عراق ، نیروهای ۳ حزب تروریستی کومله کردستان ایران، کومله زحمتکشان کردستان و کومله سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران را مجبور به تخلیه مقرهای خود کرده است. ️

صاحب‌خبر -

 علیرضا تقوی نیا، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

️اتحادیه میهنی کردستان عراق ، نیروهای ۳ حزب تروریستی کومله کردستان ایران، کومله زحمتکشان کردستان و کومله سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران را مجبور به تخلیه مقرهای خود کرده است. ️این مکان ها در زرگویز و بانه گه‌وره و زرگویزله قرار داشته اند.

️نکته مهم اینست که اجازه انتقال سلاح های سنگین و نیمه سنگین نیز بدان ها داده نشده است و در عمل خلع سلاح شده اند.

️در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

گروه‌های تروریستی کُرد به ظاهر در حال جنگ مسلحانه با ایران نبودند و مدعی بودند که تسلیحات خود را برای حفظ امنیت اعضایشان به کار می گیرند اما در عمل اقدامات تروریستی و امنیتی در ایران مرتکب می شدند.

فشار ایران به دولت عراق زمانی افزایش یافت که مشخص شد کومله در همکاری با اسرائیل در پی انجام اقدامات خرابکارانه در عمق خاک ایران است.

همچنین نقش علنی کومله در آشوب ها و شرارت های پس از فتنه زن زندگی آزادی باعث شد تا جمهوری اسلامی یک موافقت نامه امنیتی با دولت عراق امضا کند و علاوه بر خلع سلاح و برچیدن پایگاه های تروریست ها در مرزهای خود ، استقرار نیروهای دولت عراق در مرز فیمابین را خواستار شود.

گروه‌های تروریستی کُرد به خصوص کومله کردستان ایران (به ریاست عبدالله مهتدی) درصدد بودند در سالگرد مرگ مهسا امینی ، یک سری اقدامات آشوبگرانه و ضد امنیتی را مرتکب شوند و دستگاه های امنیتی و نظامی ایران نیز به همین دلیل در ماههای اخیر فشار خود را به دولت عراق ، اقلیم کردستان و حزب اتحادیه میهنی افزایش دادند تا جایی که قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به آنها اعلام کرد: مسئولان اقلیم دیگر توان تحمل فشارهای ایران را ندارند.

این رخداد یک پیروزی بزرگ امنیتی برای ایران است که می تواند باعث ثبات و امنیت بهتر مرزهای غربی و کاهش اقدامات تحریک به جدایی طلبانه شود.

همچنین سرویس امنیتی اسرائیل نیز که با کمک گروههای تروریستی از این مناطق به هدایت آشوب و ترور مبادرت می کرد، محدودیت بیشتری در برابر ایران پیدا خواهد کرد زیرا در عمل محدوده مرزهای امنیتی جمهوری اسلامی گسترش می یابد.

 

نظر شما