شناسهٔ خبر: 67630084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نیچروان بارزانی در تماس با پزشکیان چه گفت؟

رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی گفت: روابط میان ما و شما بر پیوندهای عمیق و دیرین فرهنگی تاریخی و اعتقادی استوار است.

صاحب‌خبر -

نیچروان بارزانی عصر امروز پنجشنبه - ۲۱ تیرماه - در تماس تلفنی با رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ضمن تبریک به مناسبت اقبال ملت ایران به دکتر مسعود پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی در ماموریت خطیر ریاست جمهوری افزود: روابط میان ما و شما بر پیوندهای عمیق و دیرین فرهنگی تاریخی و اعتقادی استوار است که تحت تاثیر هیچ عامل بیرونی قرار نمی‌گیرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در این تماس خاطرنشان کرد: روابط میان ما و شما بر پیوندهای عمیق و دیرین فرهنگی تاریخی و اعتقادی استوار است.

بارزانی با تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان، به سفر اخیر خود به ایران و دیدار با آیت‌الله رئیسی اشاره و اظهار امیدواری کرد که روند رو رشد تعاملات و اجرای توافقات میان ایران و اقلیم کردستان عراق در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان نیز با شتاب و جدیت بیشتر ادامه یابد.

دکتر پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از پیام تبریک و تماس رئیس اقلیم کردستان عراق، روابط دو طرف را رو به رشد توصیف و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اهمیت تقویت روابط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عراق را در این منظومه دارای جایگاه ویژه دانست.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه - ۱۵ تیرماه - در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعیدجلیلی، به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.

نظر شما