شناسهٔ خبر: 68540764 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

الماس بوشهری رکورد آقا کریم را زد؛

رقابت مهدی طارمی و سردار آزمون بالا گرفت

مهدی طارمی با گلزنی مقابل قرقیزستان، با ۵۱ گل‌زده از رکورد کریم باقری عبور کرد و به‌تنهایی در جایگاه سوم برترین گلزنان ملی تاریخ فوتبال ایران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر روز _پنج‌شنبه پانزدهم شهریور_ در چارچوب هفته اول دور سوم مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر استان اصفهان به‌مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان رفت و با تنها گلی که مهدی طارمی به‌ثمر رساند سه‌امتیاز را از آن خود کرد.

مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان پس از اینکه در آخرین بازی رسمی خود با پیراهن تیم فوتبال پورتو پرتغال در فینال جام‌حذفی خوش‌درخشید و گلزنی هم کرد، در فیفادی خرداد سال جاری توانست مقابل هنگ‌کنگ هت‌تریک کند اما در کمال تعجب پس از آن در هیچ مسابقه رسمی دیگری گلزنی نکرده بود تا اینکه شب پنج‌شنبه بالاخره طلسم گل نزدن‌های خود را شکست.

رقابت مهدی طارمی و سردار آزمون بالا گرفت

کاپیتان ایران در مصاف با قرقیزها در شرایطی موفق به گلزنی شد که وی تجربه چهار مرتبه باز کردن دروازه قرقیزستان را در کارنامه خود داشت و توانست شمار گل‌های خود در برابر این تیم را به عدد پنج برساند تا همچنان برترین گلزن تاریخ نبردهای ایران و قرقیزستان باشد.

همچنین مهدی طارمی بیشترین گل خود در دوران ملی با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در برابر یک تیم را مقابل قرقیزستان به‌ثمر رسانده و در جدال با تیم‌های ملی فوتبال هنگ‌کنگ، گوآم، سوریه و امارات نیز هرکدام چهار مرتبه موفق به گلزنی شده است.

رقابت مهدی طارمی و سردار آزمون بالا گرفت

الماس بوشهری با گلزنی مقابل قرقیزستان در مقدماتی جام‌جهانی، تعداد گل‌های ملی خود با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را به عدد ۵۱ رساند تا وی هم به مانند سردار آزمون از کریم باقری هافبک درخشان سال‌های دور تیم ملی فوتبال کشورمان عبور کند و به سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران تبدیل شد و حالا مهدی طارمی رقابت تنگاتنگی با سردار آزمون برای قرار گرفتن در جایگاه دوم این فهرست خواهد داشت.

بهترین آمار گلزنی مهدی طارمی و سردار آزمون به سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد که مهدی طارمی و سردار آزمون هرکدام به‌ترتیب ۱۲ و هشت گل به ثمر رساندند و در مجموع ۲۰ بار موفق به گلزنی در برابر حریفان شدند. ضمن اینکه در سال جاری هم تاکنون مهدی طارمی هشت و سردار آزمون چهار گل ملی زده‌اند.

رقابت مهدی طارمی و سردار آزمون بالا گرفت

اگر سردار آزمون و مهدی طارمی تا زمانی که علی دایی پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را برتن می‌کرد به بازی در رده ملی ادامه بدهند و متوسط ده گل ملی در هر سال را داشته باشند، شانس این را خواهند داشت تا رکورد گلزنی خود را همانند شهریار فوتبال ایران سه‌رقمی کنند که البته امر بسیار سخت است.

مهدی طارمی یکی از مهره‌های مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود، درحالی در مصاف ایران مقابل قرقیزستان توانست دروازه میهمان را باز کرد که شمار گل‌های ملی وی به عدد قابل‌توجه ۵۱ رسید. تا پیش از دوئل تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان، مهدی طارمی هم‌رده با کریم باقری بود و ۵۰ گل ملی داشت و مشترکاً رتبه سوم برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران را در اختیار داشت اما گلزنی مهدی طارمی، وی را یک‌رده بالاتر برد تا وی به تنهایی سومین گلزن برتر فوتبال ملی ایران لقب گرفته و فقط دو گل تا رسیدن به رکورد سردار آزمونِ ۵۳ گله فاصله دارد.

نظر شما