شناسهٔ خبر: 68538194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین:

نهادهای بین‌المللی همراهی با اشغالگران را متوقف کنند/لزوم پیگرد مسئولان زندان‌های اسرائیل

تهران- ایرنا- جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین خواستار توقف همراهی نهادهای بین المللی با رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این جنبش فلسطینی در واکنش به شکنجه اسرای فلسطینی در زندان «مجدو» اعلام کرد که تصاویر منتشر شده از این زندان نشان می دهد که این شکنجه ها هدفمند و سازماندهی شده و با هدف قتل تدریجی اسرای فلسطینی است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین خواستار افزایش مبارزه برای آزاد اسرا و فشار بیشتر بر نهادها و سازمان های بین المللی برای توقف همراهی با رژیم صهیونیستی شد.

این جنبش فلسطینی افزود: سران رژیم صهیونیستی بویژه «ایتاماربن گویر» وزیر امنیت داخلی و مسئولان زندان های این رژیم باید به عنوان جنایتکار جنگی مورد پیگرد قرار گرفته و مجازات شوند.

پیشتر روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: تصاویری به دست آمده که در آن دیده می‌شود، ده‌ها اسیر فلسطینی با دستان بسته، لخت و به صورت دراز کشیده بر روی شکم خوابیده‌اند و سگ‌های نگهبان افسران صهیونیست بر بالای سر آنها در حال پارس هستند و این در حالی است که هیچ رویداد امنیتی خاصی در زندان رخ نداده است.

برخی از اسرای بازداشتی در زندان مجدو به روزنامه هاآرتص گفته‌اند که این اقدامات در زندان یادشده عادی است و اسرا به طور مداوم از سوی زندانبانان صهیونیست مورد شکنجه جسمی و روحی قرار می‌گیرند.

بنا به اعلام این روزنامه، سازمان زندان‌های رژیم اشغالگر در این باره تاکید کرده که آنچه در این زندان روی داده، یک اقدام معمول و در چارچوب اتخاذ تدابیر امنیتی مرسوم است.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، سازمان‌های حقوقی در فلسطین اشغالی و همچنین نهادهای بین‌المللی درباره وخامت اوضاع در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در زندان بدنام «سدی تیمان» در جنوب فلسطین اشغالی هشدار داده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه ای، شکنجه اسرای فلسطینی در زندان مجدو را محکوم و اعلام کرد: تحقیر این اسرا بیانگر میزان نفرت و سادیسمی است که زندانبانان صهیونیست نسبت به اسرای فلسطینی دارند و توسط بن گویر وزیر تروریست افراطی رژیم اسرائیل تائید شده است.

حماس افزود: این جنایات در چارچوب اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه اسرای ما در زندان‌ها از جمله شکنجه، بدرفتاری، گرسنگی، بی توجهی عمدی پزشکی و محرومیت از کلیه حقوق بشر صورت می‌گیرد به طوری که شمار اسرای شهید به خاطر بی توجهی و شکنجه‌های وحشیانه از ۶۰ شهید فراتر رفته است.

نظر شما