شناسهٔ خبر: 68537425 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۶ درصدی ترانزیت در بندر شهید بهشتی رشد ۶ درصدی ترانزیت در بندر شهید بهشتی

مدیرکل بندر شهید بهشتی گفت: ۴۰ هزار کانتینر در بندر شهید بهشتی تخلیه و بارگیری شده که سهم ترانشیپ از این میزان ۱۰ هزار کانتینر بوده است.

صاحب‌خبر -

قاسم عسکری نسب، مدیرکل بندر شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از روش‌های حمل و نقل کالا در دنیا ترانشیپ است به طوری که کالا مستقیم از بندر مبدا وارد بندر مقصد نمی‌شود بلکه در این بین وارد یک بندر واسط  شده و از طریق این بندر اقدام به تخلیه و بارگیری کالا می‌کنند گفت: از سال گذشته که در بندر شهید بهشتی چابهار به دلیل موقعیت استراتژیکی که داشته بحث ترانشیپ کالا را شروع کرده ایم و از ۴۰ هزار کانتینری که تخلیه و بارگیری شده سهم ترانشیپ ۱۰ هزار کانتینر بوده که حدود ۲۵ درصد از تخلیه و بارگیری کالا را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال  حاضر ترانشیپ در بنادر داخلی قشم، ‏‎عسلویه و بندر  بوشهر و بندر خرمشهر انجام شده و کانتینر‌ها از بسیاری نقاط دنیا مخصوصا کانون‌های اصلی  وارد بندر چابهار شده  و سهم مراودات ما از بندر چابهار به بندر جبل علی سهم ۲۳  درصد،‏ بندر هند ۲۲ درصد و بندر کشور چین هم ۵۵ درصد بوده  است.

عسکری نسب اظهار کرد: بندر چابهار آماده پذیرش کانتینر و تسهیلگری در تخلیه و بارگیری کالاست و هدف گذاری که در این بخش انجام داده ۱۰۰ هزار TEU است که از این میزان ۲۵ درصد به ترانشیپ باز می‌گردد.

مدیرکل بندر شهید بهشتی اظهار کرد: این بندر محل ورود و خروج کالا و تخلیه و بارگیری است که در حوزه واردات کالا ۴۸ درصد فعالیت داشته ایم که بخش عمده‌ای از نیاز‌های مشتریان از جمله قطعات یدکی خودرو‌ها که نیاز مشتریان بوده است را وارد کرده ایم.

او بیان کرد: در حوزه ترانزیت هم رشد بسیار خوبی داشته ایم به طوری که رشد ۵ تا ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم و در حوزه کالا‌های اساسی هم تاکنون چندین کشتی وارد شده به طوری که در دو ماه گذشته کشتی ۱۲۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری شده و در حال حاضر هم یک کشتی ۷۰۰ هزار تنی در حال تخلیه و بارگیری است و  دو کشتی دیگر هم در مسیر هستند که محموله آنها شکر و کنجاله است.

خبرنگار: محبوبه کباری

نظر شما