شناسهٔ خبر: 68536445 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رئیس سازمان بورس استعفا داد

بعد از حاشیه‌های مربوط به پرداخت وام کلان کم‌بهره به اعضای هیات مدیره سازمان بورس در روزهای پایانی دولت سیزدهم، امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سمت خود استعفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، بعد از حاشیه‌های مربوط به پرداخت وام کلان کم‌بهره به اعضای هیات مدیره سازمان بورس در روزهای پایانی دولت سیزدهم، امروز مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از سمت خود استعفا کرد. البته در برخی رسانه‌ها این‌طور ذکر شده است که عشقی پیش‌تر بلافاصله پس از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر اقتصاد اعلام کرده بود و امروز با ارسال نامه‌ای کتبی، به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رأی اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود. او ۳۰ ماه بعد یعنی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ یک‌بار دیگر با کسب رأی اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس برای ۳۰ ماه دیگر در سمت خود ابقا شد. حال با وجود گذشت حدود ۵ ماه از این دوره، با توجه به تغییر دولت و انتخاب وزیر جدید اقتصاد، رئیس سازمان بورس بعد از حاشیه‌ای اخیر از سمت خود استعفا داد. 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما