شناسهٔ خبر: 68535305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پایان مدیریت عشقی در بورس/ وام میلیاردی کار دست آقای رئیس داد!

مجید عشقی رئیس سازمان بورس امروز استعفای کتبی خود را به همتی رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد. این در حالی است که به تازگی سندی مبنی بر دریافت وام ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد توسط وی منتشر شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تابناک، مجید عشقی که پیش‌تر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

عشقی که در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود، حالا در ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ از مدیریت سازمان بورس کناره گیری کرد. وی چند ماه قبل یعنی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ با کسب رای اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس برای ۲ سال و نیم دیگر در سمت خود ابقا شده بود، حالا عمر این رای اعتماد دوباره امروز به پایان رسید!

پایان مدیریت عشقی در بورس/ وام میلیاردی کار دست آقای رئیس داد!

رئیس مستعفی بورس در شرایطی به پایان مدیریت در بازار سرمایه رسید که در روز‌های اخیر انتشار نامه سازمان بازرسی به وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت وام ۱۰.۵ میلیارد تومانی به مدیران سازمان بورس با نرخ کارمزد ۴ درصد، حاشیه‌های بسیاری را برای عشقی رقم زده بود.

به گونه‌ای که در نامه معاونت نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور خطاب به همتی وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس تاکید شده بود: تیرماه سال جاری (در دوره زمانی تغییر دولت) در مجموع مبلغی حدود ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد، دوره بازپرداخت ۱۰ ساله، از محل منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار آن‌هم در ازای دریافت تضمین به صورت چک معادل مبله تسهیلات،  به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پرداخت شده است.  

پایان مدیریت عشقی در بورس/ وام میلیاردی کار دست آقای رئیس داد!


در واکنشی به این نامه نیز همتی وزیر اقتصاد بلافاصله در فضای مجازی نوشت: 

«پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به بازرسی وزارتخانه ارجاع داده ام. در دولت چهاردهم برای حذف رانت‌ها آمده‌ایم و اجازه ویژه‌خواری به هیچ‌کس نخواهیم داد.»

حال سهامداران منتظر هستند تا ببینند چه کسی قرار است با حکم شورای عالی بورس به ریاست عبدالناصر همتی برای سکانداری سازمان بورس برگزیده شود.  

 

نظر شما